Hoe kun je op een humane manier(!) een muis doden?

Ik heb sinds kort twee muizen. Sinds een paar dagen is een muis opeens halfzijdig verlamd! Ik ben ten einde raad, want mijn ouders willen niet met het dier naar de dierenarts, en zelf kan ik daar niet naartoe gaan. Is het mogelijk om een muis zelf, op een 100% pijnloze manier, zonder bloed e.d. uit zijn lijden te verlossen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
9.6K
crispy
4 jaar geleden
Nu ik je vragen heb gezien: Je wil een kinderboerderij aangeven omdat die niet goed voor de konijnen zorgt, je wil dat vissen verdoofd worden voordat ze geslacht worden, maar je gaat zelf met een zieke muis niet naar de dierenarts. Ga eens heel goed in de spiegel kijken, verbeter de wereld en begin bij jezelf.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Plus 1 voor crispy
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Nog een Plus voor crispy
Pieterke
4 jaar geleden
Je moet geen huisdieren nemen als je niet in de gelegenheid bent om naar een dierenarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
''Nu ik je vragen heb gezien: Je wil een kinderboerderij aangeven omdat die niet goed voor de konijnen zorgt, je wil dat vissen verdoofd worden voordat ze geslacht worden, maar je gaat zelf met een zieke muis niet naar de dierenarts. Ga eens heel goed in de spiegel kijken, verbeter de wereld en begin bij jezelf.'' Meneer/mevrouw, u hebt helemaal gelijk. Alleen is het zo, dat ik zélf maar al te graag met de muis naar de dierenarts wilde, maar mijn ouders niet kon overhalen. Ik heb mij daar ook echt schuldig over gevoeld, maar ik kon het echt niet zelf. Overigens is de muis gisteren overleden.
MasterSword
4 jaar geleden
Klinkt hard, maar je kunt de muis ook geven aan iemand met een slang.
Die willen ook eten. Niet boos worden,
ik heb de natuur niet bedacht. Als je muis was ontsnapt had die ook een kat tegen kunnen komen.

Antwoorden (2)

Dierenambulance bellen die komen de muis ophalen en brengen die eventueel bij een dierenarts
4 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Lief dat je wil helpen, maar dit is geen antwoord op de vraag hoe je een muis kan doden. Bovendien is de dierenambulance volgens mij ook niet gratis, dus of de vragensteller er werkeijk mee geholpen zou zijn betwijfel ik.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
https://dier-en-natuur.infonu.nl/zieke-dieren/191298-dierenambulance-wie-betaalt-de-kosten.html "Bel je de dierenambulance voor hulp aan je eigen huisdier dan worden wel kosten in rekening gebracht. Dierenambulancecentrales hanteren hiervoor doorgaans vaste ritprijzen, die terug te vinden zijn op de tarievenpagina van de website van de betreffende centrale. In de meeste gevallen gaat het om een bedrag van enkele tientjes. Vaak krijgen donateurs van de dierenambulance bovendien een gereduceerd tarief. Daarnaast dient men uiteraard de kosten te betalen die verbonden zijn aan het consult en eventuele vervolgbehandelingen bij de dierenkliniek of dierenartsenpraktijk waar het dier naartoe gebracht wordt."
Ja dat kan en het antwoord geef ik zo.

Maar, je ouders willen niet naar de dierenarts en jij kunt niet.
Dat betekent dat je niet mobiel bent om te gaan of dat je geen geld hebt om het spuitje te betalen.

Als je mobiel bent en het niet kunt betalen, moet je wel goed overwegen of het dan verstandig is om huisdieren te houden.
Het is niet alleen: bodembedekking, voer etc. Hoe klein een huisdier ook is, een dierenarts is prijzig.

Maar omdat ik het zielig vind voor het muisje als niet wordt ingegrepen door een dierenarts, geef ik een oplossing waarbij je niet met het muisje hoeft te gooien en andere oplossingen.

Ga naar de drogist en koop een klein flesje ether. Je betaalt rond de 5 euro voor 100 ml.
Zoek een klein potje dat je kunt afsluiten zodat er geen verse lucht bijkomt.
Leg in dat potje een watje flink gedrenkt in de ether. Leg nu de muis erbij en sluit het potje goed.
De muis zal snel het bewustzijn verliezen en snel overlijden.
Je hoeft in ieder geval geen enge dingen te doen en de muis blijft intact.
Of het humaan is?
Het meest humaan wel.

Sterkte!