mijn hond blaft naar andere honden hoe kan ik het stoppen?

Hoii, ik heb een boomertje en die blaft naar letterlijk elke hond die ze tegen komt. het begon toen ze ongeveer een jaar oud was, we dachten dat ze onze grotere hond wou beschermen, maar die is nu anderhalve maand geleden overleden en ze blaft nogsteeds. ze blaft als ze los zit en als ze aan de lijn zit. ( meer naar grote honden). als een hond haar negeert en gewoon door loopt blijft ze alsnog flink blaffen en als een hon dbang is en wegrent lijkt het net alsof ze de andere hond wilt vermoorden!? ik heb al vanalles geprobeerd... maar niks helpt. af en toe heeft ze is een goede dag dat ze amper of niet vlaft maar dat is zelden. wie weet wat ik kan doen!? ( Ik moet haar zegmaar heropvoeden van me moeder en mag geen cursus ofzo volgen dat vind ze te duur)

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.9K
crispy
4 jaar geleden
Hoe oud ben je? Want misschien kan je wel gaan werken en dan zelf die cursus betalen.
Utrecht
4 jaar geleden
Tja, wel een hond willen maar geen geld (willen uitgeven) voor een fatsoenlijke puppy-training...

Antwoorden (1)

Jou hond wil laten zien hoe groot hij is, of hij is bang. Om dat te weten te komen moet je zijn lichaamstaal kunnen lezen. Veel kan je zien aan de stand van de staart. Staat die rechtop en heeft hij daardoor een imponerende houding, dan weet je dat hij zichzelf ongelofelijk sterk acht en dat zal hij laten zien ook. Hangt de staart naar beneden, soms een beetje tussen de achterpoten, dan blaft hij uit angst.
Je zult daar met heel veel geduld verandering in kunnen brengen door zijn aandacht op te eisen zo gauw er een andere hond in de verte aankomt. Je mag dit doen door met hem te spelen, hem iets lekkers te geven, of een andere kant op te lopen en zijn aandacht vast te houden tot het gevaar geweken is. Iets lekkers geven mag je pas doen als hij naar je op kijkt, op bevel is gaan zitten en minstens met jou bezig is, totdat de andere hond is gepasseerd. Nooit schreeuwen of schelden. Positieve aandacht krijg je met een vrolijke stem. Reken maar dat dit enorme inspanning van jou vereist. Dit moet je zolang volhouden: dagen, weken, maanden, totdat het naar jou opkijken (als er een hond aankomt) gewone is geworden.
Het aanleren van zo'n aandacht-spanne wordt je op cursus geleerd, maar kan je natuurlijk ook zelf ter hand nemen. Consequent zijn is het meest belangrijke, en volhouden. Dan moet het lukken. Niet de hond, maar jij moet de leider zijn!!!! Succes.
Ivana
4 jaar geleden
jodyenboyke
4 jaar geleden
+ kleine aanvulling altijd afstand nemen van het gene waar de hond naar blaft. Afstand maar heel langzaam opvoeren.