Maken hamsters heel veel stof?

Hoi, ik zou graag een hamstertje willen. Ik heb er goed over nagedacht en ik heb kennis opgedaan op internet en in de bibliotheek. Maar mijn mama is allergies aan stof, dus vraag ik aan jullie maken hamsters echt zoveel stof? Zoja kun je er iets aan doen? Groetjes

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Tja, wat bedoel je met stof? Stof van de bodembedekking? Dan zal het er van afhangen welke bodembedekking je gebruikt.

Het lijkt me het best gewoon eens de proef op de som te nemen. Neem je ma mee naar een dierenwinkel en kijk of ze daar last heeft van de hamsters.

Denk er wel om, jij wil een hamstertje, dat hamstertje wilt een of meerdere soortgenootjes. Dus kies dit groepsdiertje niet om alleen te houden maar neem er 2 of 3. Tenzij je 1 van de solitaire soorten neemt, maar dit geldt niet voor de meeste soorten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hamsters willen geen soortgenoten. Goudhamsters als helemaal niet: dan vallen er doden. Bij dwerghamsters zul je het HEEL voorzichtig moeten doen. Alles hangt er verder van af waar de moeder precies allergisch voor is. Huisstofmijt? Dan zou een hamster niet zo'n probleem moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
goudhamsters horen tot die uitzonderingen door mij genoemd. Dwerghamsters willen wél soortgenoten. Moet je voorzichtig zijn? Je moet alleszins op enkele zaken letten. Gaat het mis bij het samenhouden van meerdere dwerghamsters dan is het 9/10 dat je zelf iets verkeerd hebt gedaan. Ik houdt hier al jaren dwerghamsters in middelgrote en grote groepen. En dat gaat al jaren goed.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tuurlijk is het ALTIJD de verzorger die wat verkeerd doet, maar niet iedereen is even ervaren. Als je op internet kijkt zijn de meningen en ervaringen nogal verdeeld over dwerghamsters (en die varieren blijkbaar weer per soort). Maar goed, de vraag was over stof.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je op internet en in de literatuur gaat kijken naar wat zij met jarenlange ervaring erover te zeggen hebben zijn ze het allemaal eens: geen dwerghamsters alleen. En als je als verzorger iets verkeerd doet moet je geen hamsters nemen, zo simpel is het. Dus als je niet in staat bent meerdere hamsters samen te huisvesten ben je eigenlijk ook niet in staat om 1 hamster te verzorgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat ik zeg: bij de specialisten verschillen de meningen ook. Maar sowieso: het heeft dus wel iets meer tekst nodig dan simpelweg aanraden om hamsters bijelkaar te knallen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Onzin. Ik ga er van uit dat iemand die een hamster wil houden zich ook inleest. In bijvoorbeeld een goed boek kan je lezen hoe je hamsters prima bij elkaar kan houden. Beter zo dan de arme dieren eenzaam en alleen te houden.
Ik heb ook een hamstertje en echt stof geeft het volgens mij niet. Ze gaan wel graven en dan heb je wel veel zaagsel in huis. Je kan het hamstertje altijd nog boven neerzetten zodat je moeder er niet zo heel veel last van heeft.