Wat betekent het als een hond jou gebruikt als boom? (juist ja hij pist ovrr je heen)

Ik had laatst het hondje van mijn broer te logeren. Ik ging met hem uit en op straat raakte ik asn de praat met een vrouw die ook een hond bij zich had.

Haar hond was een 10 jaar oude reu. De hond van mijn broer is 8 en ook een reu. Beide niet geholpen.

Terwijl ik met die vrouw praat pist haar hond mij zo tegen mijn broek aan over mijn schoenen. Tilde gewoon zijn poot op.

Was nogal geshockeerd moet ik zeggen. Wilde eigenlijk die hond meteen aanpakken maar ja...niet mijn hond. Uiteraard de reactie van de eigenaar "dst doet ie nooooooooit" nog geen sorry ook.

Vervolgens staat Fawkes (hond van mijn broer) mij aan te kijken en te wachten totdat ik opzij ging zodat hij ovrr de pis die op straat lag kon pissen.

Ik vond dat gedrag van die andere hond zo raar. Waarom deed hij dat?

Ik heb thuis ook twee katten lopen. Er zat geen honden of kattenpis op die broek kwam schoon uit de droger.

Toegevoegd na 1 minuut:
Fawkes had op dat moment trouwens blaasontsteking.

8 jaar geleden
5.8K

Antwoorden (2)

Het is een teken van dominantie. Twee reuen die nog intact zijn en ook nog van dezelfde leeftijd. Door tegen iemand (mens/andere hond) aan de plassen laat de hond zien dat hij hoger in rangorde wil staan. Een hond hoort nooit hoger in rangorde te staan dan een mens. Vaneen jong hondje is het nog te begrijpen, maar natuurlijk ook niet te accepteren. Het is de zaak van de baas om de hond gelijk te laten merken dat dit gedrag onacceptabel is. Dat had allang moeten gebeuren. Een baasje zal haast altijd zeggen: dat doet hij noooooit", maar deze baas is gewoon te laat met opvoeden.
Verder moet jij (zelfs als niet-eigenaar) de hond gewoon boos wegsturen als hij dit doet. Dan laat jij aan de hond zien dat jij boven hem staat.
Wat dat noooooit betreft: ik spreek jammer genoeg uit ervaring. Zie wat er bij de eerste hulp post langs komt. Gebeten door een hond, en die heeft het nog nooooooit gedaan.

Toegevoegd na 6 minuten:
De eigenaar laten merken je graag je schoenen en kleding vergoed wil hebben, zij stinken door toedoen van haar hond. Stomerijkosten is toch wel het minste en die schoenen kun je wel weggooien, doe ze maar door haar brievenbus. Honden blijven dit ruiken en dat trekt alleen maar aan.
Deze vrouw zal er wel niet op ingaan, maar dan weet zij het in ieder geval en kan zij niet denken dat jij over je heen laat lopen, in dit geval over je heen laat pissen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ Precies!
Opvoeden meteen en continu .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, en in zo'n geval had HeerVoldemond gelijk met haar been uit kunnen halen. Wat verbeeldt die hond zich.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Gelukkig voor die mevrouw was het mijn klus outfit. Ouwe troep dus vol met verf, kit en tegellijm. Die was is tussendoor wel want smerig is iets anders dan klusresten :-) voor de schoenen geld hetzelfde. De broek opnieuw gewassen en de schoenen wilde ik weg gooien maar heb ik errst ingespoten met een pis verwijder middel. Na twee dagen bij de kat gezet en die reageert niet. Anders had ze er zeker weten ook op gepist. De volgende keer dat het weer gebeurd geef ik die hond op zijn donder en dan krijgt mevrouw wel een rekening.
Ivana
8 jaar geleden
Juist. Een dikke plus. Ik zou die hond echt even verteld hebben wat ik er van dacht. Kan de baas gelijk meeluisteren. Hoef je niet eens grof te worden, maar het moet wel duidelijk zijn.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Dit middel werkt trouwens uitstekend ook bij kattenpis van bijvoorbeeld een deurmat.
Gekocht bij de dierenwinkel.
http://www.orthocor.nl/urinevlekken-verwijderen.html
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
JoanDarc, wat goed verwoord, nu baal ik ervan dat ik niet eens een klein plusje uit kan delen :(
Heer Voldemort, deponeer persoonlijk de bon van het pisspul bij die vrouw en geef haar ook het adres van de plaatselijke hondenschool.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Crea, dat geeft niks. Een virtuele dankjewel.
Dit soort vragen beantwoord ik voor ontspanning, kan ik mij ook eens uitleven.
Bij de wetgeving moet ik ieder woord op een goudschaaltje leggen en checken. Ik laat veel antwoorden ook meestal in de pauzes checken, één weet niks, twee weten iets en drie weten samen meer (en dan komt er nog een min van de onwetende ::)).
Je weet toch dat ik niet voor de punten zit, maar voor de waarheid. Daar moet ik mijn punten halen.
Ivana
8 jaar geleden
10 punten voor JoanDArc. :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik weet dat het je niet om de plussen te doen is, maar het is gewoon leuk om iemand op die manier te laten weten dat je zijn/haar antwoord waardeert. Om die reden baal ik dat ik nog steeds niet kan plussen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan wachten wij toch geduldig de tijd af dat het weer wel kan. Ben je op GV via een tablet? of I-pad?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@crea : Ik hoor je hier al langer over, waarom kun je niet plussen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarom? Geen idee. Waar jullie handjes blijken te zien, hoor ik niets meer, ook het klikken op de lege plek (stilte) voor de 03 00 in dit geval werkt niet.
Ik doe mee met goeievraag via mijn laptop.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Sinds kort kan ik dat ook niet meer op de mobiele website ik kan wel een vraag markeren als goeievraag maar plussen doet niets.
De hond is dominant als wij een andere hond op bezoek krijgen dan plast onze hond over alles dat die hond aanraakt.