kitten is te actief s nachts, wat doen?

Dus ik heb een kitten gekocht van 7-8 weken oud. Ik ga hem nog castreren, chippen, ontvlooien en nog eens ontwormen. Maar het probleem is nu dat de kitten erg actief is ‘s nachts en dat is meestal niet zo leuk want dan begint hij op iedereen te springen, te krabben en te bijtden!! Hij eet ook geen nat voer (hij is het niet gewend) dus wat kan hij anders eten? Hij eet het alleen maar als het gemixt is met brokjes maar ik weet niet of dat wel gezond is. Ik had stickjes gekocht (snack) en je moet iedere dag alleen maar een klein stukje geven en mijn broertje van 4 gaf hem de hele stick! Is dat erg? En het ergste is dan ook nog dat mijn kleinste broertje van 11 maanden aan de kitten zijn oren trekt of aan zijn staart, daardoor is hij nu een beetje agressief geworden! Hopelijk begrijpen jullie mijn situatie en kunnen jullie mij ook helpen. Groetjes Youssra ツ

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
7 a 8 weken is veel te jong om uit het nest te gaan. Dan krijg je probleem katten....
Rieneke1
4 jaar geleden
@ Manonnetje33 En dan nog alleen ook....terwijl er zoveel info te vinden is vooraf. Arm ding.
Rieneke1
4 jaar geleden
Hij moet ook gevaccineerd, op 9 en 12 weken.

Antwoorden (1)

Als jij aan je oren getrokken wordt... wat doe je dan?
Kleine kinderen mogen NIET alleen met een dier gelaten worden. Waarom niet? nou, je broertjes zijn nog niet opgevoed, dat hoort NU te gebeuren: Niet Aan Kitten komen. AFBLIJVEN. Onder begeleiding van een volwassene mag een kind een dier heel voorzichtig aaien. daarom gaat jouw kitten bijten en krabben.

Ben je al bij de dierenarts geweest?

Een klein babytje heb je gekocht van 7 of 8 weken oud? Een kitten van die leeftijd hoort nog bij moeders en broertjes+zusjes te blijven. Daar wordt hij opgevoed, daar leert hij nog van alles totdat hij een week of 17 is.
Ja echt.
Beter kan jij je verdiepen in het dier KAT voordat je zo'n jong diertje koopt. Het is trouwens wel een schatje hoor, Youssra!

Nu eerst naar de dierenarts : ontvlooien en wormenkuur? In de bron staat het allemaal, bv op de leeftijd van 3, 5 en 7 weken ontwormen en daarna ...etc. Ook chippen, dat kan je gelijk vragen. Trouwens, castreren gebeurt soms jonger dan je verwacht: vraag er naar.
Voeding: een kitten krijgt andere brokken en natvoer dan volwassen katten. Lees goed wat je nu geeft.
Ga je over op andere voeding, dan moet je daar wel even over doen, mengen, katje moet wennen.
Succes ermee!
---
Kitten is te actief 's nachts, wat te doen?
Antwoord: Veel spelen vooral 's avonds en voordat jij slapen gaat: geef hem te eten, dat kost veel energie om het te verteren. Vergeet niet dat een kitten zo'n 13 - 18 uur per dag slaapt, maar bovenal een nachtdier is. Op deze manier kan je het wel een beetje sturen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Rieneke1
4 jaar geleden
Dit kitten is idd veel te vroeg gescheiden van moeder en nestgenootjes: juist in de komende weken had hij zoveel van ze kunnen leren. Nu is het wachten op gedragsproblemen. 17 weken is echter overdreven: tussen de 13 en 15 weken is prima. Ook zou het verstandig zijn er een kitten bij te zetten binnenkort, zodat ze nog iets van elkaar kunnen leren en gezelschap hebben. Evenzogoed + Arm ding, lazen mensen zich toch maar eerst eens in voor ze een levend wezen in huis halen.
Rieneke1
4 jaar geleden
Een kitten hoort trouwens continue kittenvoer ter beschikking te hebben.