Wat doe ik met uitgestooten eitjes?

Wat doe ik met uitgestooten eitjes van een broedkip 2 eitjes zijn al uitgekomen. Moet ik ze in een verwarmde plaats houden en hopen dat ze uitkomen. Zo ja op hoeveel graden? Zo nee wat moet ik dan doen?

Alvast bedankt
Siemen

P.S. Broedkas is geen opties

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het gaat niet altijd goed zonder broedmachine. Dit kun je wel proberen:

"Pak een handdoek, die leg ik in een doos, en daarop komen de eieren.
Zet aan de bovenkant van het ei een "X", en aan de onderkant een "O"; je moet namenlijk elke ochtend en avond de eieren omdraaien.
Dan doe je er een warmtelamp boven, en zorg je dat de temperatuur ongeveer 37 graden is.
Zorg er ook altijd voor dat de handdoek vochtig is, omdat anders de schaal te hard wordt, en de kuikens het niet door kunnen prikken.
Vergeet dus ook niet de eieren om te draaien!! elke ochtend en avond."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

de eieren moeten echt in een broeikas of in een handoek in een schoenendoos het is belanrijk dat de kuikens onder de warmtelamp gehouden worden. de eieren komen uit met gemiddeld 38 graden