dit schatje is de P.Murinus ofwel de gele vogelspin.

zie link voor meer afbeeldingen van deze knuffel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat ik er msar een mee naar bed neem als knuffelbeertje rofl... hoe jij dat erneer zet lol :)) knuffel je die uit de kluiten gegroeide tuitenrager ook ? ;-) +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha lekker flauw weer he... zolang er een beeldscherm tussen zit heb ik er geen moeite mee om te knuffelen maar de spinnen zelf zijn er niet zo dol op heláás!!! een kennis van me had een paar soorten vogelspinnen, en ze zijn echt enorm boeiend!
eigenlijk zie ik er liever 1 achter het glas in mijn woonkamer, dan dat er 1 kleinere versie ergens in mijn huis rondloopt. vind de dikke ronde pootjes echt schattig (die op de foto vallen nog wel mee daarmee vergeleken) maar goed, ik knuffel toch liever de wat gangbare huisdieren zoals een hond of kat. zo'n spinneke is me echt te klein en te teer hahaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wwn hommel lijkt me ook wel knuffelbaar :)) zon lekker bontvachtje hahahaha muts :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, die vind ik toevallig enorm koddig hoor! en ze zien er ook nog eens heel zacht uit :) haha muts??? bontmuts?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
speaking of that... hoeveel van die hommels zouden in een bontmuts gaan.... hm kan weer alle kanten op... een bontmuts van hommels of een muts vol hommels ( lijkt me niet comfy, maar dat ff terzijde... en leg die muts dan ook maar meteen terzijde... :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat een vrolijk zwierend bolletje aan zo'm muts al zo'n 56 hommelvachtjes kost. nee, ik hou het wel bij die oranje unox uitvoering van me
;-)) ik wil geen hommel hommeles op mijn geweten hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hommelvachtjes hahahahaha !! Ik heb nie eens een muts, mar gezien de strenge winters van de afgelopen twee jaar, misschien wel handig me er toch eens een aan te schaffen :))
Het is de Pterinochilus murinus. In het Engels "Mombasa golden star burst baboon spider" genoemd. Een nachtactieve vogelspin die één van de zogenaamde baviaanspinnen is. Hij komt voor in Angola, Centraal-, Oost- en Zuid-Afrika. De spin is bijzonder agressief, heeft een neurotoxisch gif en is zeer snel.
Amadea