is het erg als je het kuipje natvoer voor de kat een keer overslaat?

de kat heeft wel toegang tot brokjes en water
of is dat te weinig?

4 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Nee zeker niet. Er zijn katten die maar 1x in de week natvoer krijgen. Zorg er inderdaad wel voor dat er continu brokjes en vers water beschikbaar is. Met de warme dagen die eraan komen is het raadzaam om wel wat vaker natvoer te geven. Katten zijn van nature slechte drinkers en door het eten van natvoer krijgen ze toch wat vocht binnen.
popeye
4 jaar geleden
Oke, de kat heeft 24/7 toegang tot brokjes en water. Normaal geef ik de kat altijd als avond eten een kuipje met kip of vis

Antwoorden (2)

Nee hoor. Elke dag natvoer is niet zo goed voor de tanden van de kat. Mijn kat krijgt 2x per week natvoer. Wel 2x per dag brokjes uiteraard.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Rieneke1
4 jaar geleden
Dat van de tanden wordt nog steeds wel gedacht, maar is niet zo. En het best is als de kat altijd toegang tot brokjes heeft. Is het een schrokop, dan kan je met voerpuzzels werken.
Dat is op zich niet erg, al is natvoer wel beter voor de kat om dat het veel vocht bevat en beter vult dan brokjes. Dat natvoer slechter voor de tanden zouden zijn dan brokjes is achterhaald. Alleen de speciale kauwbrokjes kunnen wel effect hebben.

Bedenk echter wel dat katten slechte drinkers zijn. Bied op meerder plaatsen in je huis water aan, liefst in een wat grotere schaal zodat de snorren de rand niet raken. Probeer hier ook wat mee te varieren: vers water, wat ouder water, regenwater, enz.
Rieneke1