Wat moet ik doen met gevonden konijntjes?

Hey
Mijn vriendin heeft deze avond een nestje konijntjes gevonden die door andere mensen zijn afgezet. De konijntjes hebben al haar en de oortjes staan al recht en de oogjes zijn al open. Ik ga er dus van uit dat ze al zeker een week oud zijn. Maar mijn vriendin heeft niks van melk om hun te geven! Kunnen ze het deze nacht overleven, ik zal morge meteen melk gaan hale voor hun. Ik zal ze namelijk als ze nog leven zelf opvoeden. Want ik heb beter materiaal ervoor dan mijn vriendin. Maar kan je tips geven aub! Ik hoop gwn dat ze het overleven. Heb je vlugge tips van hoe ik het moet anpakken?!

Danku wel!!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.6K
Rieneke1
4 jaar geleden
http://www.melkvoordieren.nl/NL/gratis-handleidingen/huisdieren-zoogdier/konijn
paulus811
4 jaar geleden
Wel ontzettend lief dat je je over die beestjes ontfermd!

Antwoorden (2)

bel met de dierenambulance en laat de baby konijntjes ophalen. dat geeft ze de grootste kans op overleven. je weet niet hoe lang ze al zonder voeding zitten. als ze ook nog moeten wachten op de boodschappenronde van morgenvroeg is de kans op overleven meteen al kleiner. hoe goed je bedoelingen ook zijn.
4 jaar geleden
0613689281 bellen, nu meteen.
Het is het nummer van Stichting Konijnenbelangen.

Helaas worden steeds meer nestjes gedumpt.
Als de konijntjes nog heel jong zijn en niet zelfstandig kunnen eten, gaan ze dood.

Bellen dus,
Aan de hand van vragen kunnen ze achterhalen hoe oud ze zijn. Of ze gevoerd moeten worden of dat ze zelf kunnen eten. Wat ze moeten eten......
Ga niet afwachten of experimenteren.

Trouwens, voor je het weet gaan ze onderling paren en heb je zo weer nieuwe nestjes.

Succes.