Hoe hard kan een parkiet kwetteren?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Echt ontiegelijk hard en veel!

Antwoorden (1)

Hoe veel lawaai een vogel maakt hangt van de vogel af.
Sommige maken vrijwel nooit lawaai, anderen zijn echte tettermiekes. Net zoals mensen niet allemaal even veel praten.
Lawaai maken kunnen ze zeker. Kwetteren, schreeuwen en fluiten staat in hun vocabulaire.

Toch ben ik gaan zoeken of ik ergens het aantal decibel kon vinden dat ze maken.
Ik vind dat een kakapo ( in de top tien luidste dieren )132 db is. Dat is nu niet echt een gewone huis tuin en keukenparkiet.
Zangvogels meestal tot 90 db.

Ik lees over vogels die je gewoon niet meer hoort als de deur toe is en over andere dieren die je twee kamers verder nog kan horen.

Hoe hark kan jouw parkiet kwetteren? Dat zal enkel een test uitwijzen.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt! Ik wil dus een grasparkiet en nogmaals bedankt voor je antwoord