Wat kan ik doen als mij buurt niet zo vriendelijk is voor katten?

Ik heb 3 katten heb meerdere gehad
Maar die zijn door buren binnen gehouden en
Weer was ik een kat kwijt en of ze werden vergiftigd.
Vorige kat heb ik een nieuw huisje moeten geven die was gestressed geraakt en bang nu woont ze op een boerderij.
Maar ik had er verdriet van
Nu weer een lieve kat en een mooie .
Weer moet ik het in de gaten houden omdat mensen gewoon het niet laten.
Ook als je er wat van zegt doen ze net of de neus bloed
Waarom kopen ze geen eigen kat .

Ik wil haar nu binnen laten de broertje en andere kat blijven in de tuin en omheining en
Maar als ze door het gaat je gaan of er iets is komen ze gelijk terug .
Maar de buren nemen haar binnen en zie ik haar 3 dagen niet het worden langzaam meerdere dagen.

Ik wil een manier vinden waar ik haar beschermd maar ook blij houdt

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.3K
TurfGraver
4 jaar geleden
Zorg dat jou kat op jouw terein blijft.
Niet iedereen is dol op katten. ;)
nounka
4 jaar geleden
maar dat is ni zo simpel het Turf.
Katten kunnen nu eenmaal het idee hebben dat al die menselijke hekken op hen niet van toepassing zijn.
TurfGraver
4 jaar geleden
Daar zijn prima manieren voor, als men de moeite neemt (men wil toch zelf graag katten houden).
TurfGraver
4 jaar geleden
Zoek en gij zult vinden.
https://www.google.com/search?&q=kattenomheining&oq=Kat+omh
HannekeJanssen
4 jaar geleden
Van vergiftiging zou ik zéker aangifte doen! Ik kan me voorstellen dat niet iedereen gecharmeerd is van katten in de tuin of zelfs in het huis, maar je mag dieren daarom NOOIT doodmaken, dat is strafbaar.
TurfGraver
4 jaar geleden
Helemaal mee eens HannekeJanssen.
Beestje kan er ook niets aan doen als baasje niet voor hem zorgt.
Rieneke1
4 jaar geleden
Tuin afzetten, daar zijn diverse manieren voor, of een ren aan huis nemen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik ben juist iemand die heel veel van me dieren houdt en verzorgd en ik vroeg of iemand een idee had .
Mijn katten blijven altijd in de tuin alleen
Soms krijgen ze de kans om weg te glippen omdat ik soms visite krijgt die niet zo alert zijn kan gebeuren.
Ik begrijp hoe mensen denken en ze hebben geen recht om eigen rechter te spelen na dieren toe .
Of als niet iemand weet wat dieren kunnen betekenen voor een ander.
Ook niet er vanuit gaan dat iemand z'n dier niet verzorgd .
Want helaas voor die gene kunnen ze er behoorlijk naast zitten.
Dieren betekent heel veel voor me ze geven meer dan een mens kan .
Voor hun maakt het niet uit als je lichaam beperking heb en vele mensen zien je niet meer staan.
Mijn Katten zijn me alles omdat ik weet dat de aandacht die ik hun geef .hun ook bij mij komt Halen .en daarom. Wil ik niet dat er met hun wat gebeurt .
Dat is de reden waarom ik om een idee vroeg.
TurfGraver
4 jaar geleden
Ik begrijp dat je zielsveel van je katten houdt Angelina.
Maar je kunt anderen niet dwingen het zelfde te voelen, zeker niet als ze er "last" van hebben.
Natuurlijk mogen ze niet voor eigen rechter spelen en daar zijn ook wetten voor.
Maar je katten beschermen en voorkomen dat hun niks overkomt zal je toch echt zelf moeten doen.

Antwoorden (1)

Binnenhouden is een ding en dat doe je al.
Chippen en tatoeëren zijn ook mogelijk.
GPS trackers voor katten bestaan ook.
Een Kattio aan je huis zetten. Kat kan door het raam naar buiten maar nooit ver weg.

En hoe het zit met 'kat is eigendom' weet ik niet. Maar als dat als eigendom aanzien is, dan kan je volgens mij zelfs de politie erbij halen omwille van diefstal ( binnenhouden ). Hier weet ik het niet zeker van, maar je kan het wel eens inkijken.

PS : als je echt wil dat ze in de tuin kunnen maar niet wil dat ze je tuin uit kunnen. Er zijn ook van die speciale hekken waar katten niet 'over' kunnen omdat ze niet recht bovenaan zijn maar met een hoek naar binnen.

Nog een misschien van de pot gerukt idee. Maar bestaan er een kleine cameraatjes die ze aan katten hun halsband hangen. Dan zie je meteen waar ze zijn.
4 jaar geleden
Rieneke1
4 jaar geleden
tatoeëren wordt terecht al heel lang niet meer gedaan, en chip geldt niet als eigendomsbewijs.
nounka
4 jaar geleden
Dat zou kunnen. Ik weet dat ik het ooit gezien heb en toen dacht, 'wow nu kan iedereen altijd te weten komen van wie het beestje is dat je gevonden hebt'.
Dat is tegenwoordig dus volledig vervangen door chips?
nounka
4 jaar geleden
en ja, dat is geen eigendomsbewijs, maar je gegevens staan er dan wel in. Als je dan nog de chip laat registreren dan heb jij bij betwisting bij een vrederechter heb jij dan wel een stapje voor.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dankje nounke
Voor je ideeën.ik ga is kijken of ik met de hekken aan de slag kan of met zon ren. Turf ik had ideeën vraag dat ik voor me katten moet zorgen dat wist ik al.
Ik ben alleen aan. Het kijken hoe ik dingen kan oplossen zodat dat me ene kat hem niet smeert .en dan vervolgens geven mensen haar eten en nemen haar in huis