Mijn hond smakt veel, hoe kan dat?

ik heb een spaanse galgo, dit is een windhondenras. sinds een dag of 3 smakt hij erg veel en slaapt ook erg veel. hij is verder vrolijk eet en drinkt goed en rent ook nog graag buiten. heeft iemand van jullie enig idee wat dit kan zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
18.8K

Het beste antwoord

Misschien last van zijn gebit, en kan hij niet lekker kauwen? Dit kan wel meerdere oorzaken hebben, zou dus even langs de dierenarts gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heel erg bedankt, ben naar de DA geweest en hij bleek een losse kies te hebben. ze hebben hem er uit gehaald en pijnstillers en het is nu helemaal over

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk maak je lekkerder eten voor hem. Eet ie meer en doet daarna een dutje om e.a te verwerken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ineens smakken kan ook aangeven dat jou hond hoofdpijn heeft. Juist omdat je hond ook veel slaapt en je heel duidelijk specifiek deze 2 dingen noemt, geeft dat aan dat je hond ander gedrag vertoont. Dat is al reden genoeg om naar je dierenarts te gaan. Het kan idd iets relatiefs onschuldigs zijn zoals tandsteen maar ook iets neurologisch zoals bv Syringomyelie......je moet niet meteen van het ergste uitgaan natuurlijk, maar zo lang hondjes nog niet kunnen vertellen wat ze voelen is alles mogelijk {^_^}

Succes

Hieronder info over syringomyelie: