Welk (nachtdier) zit er bij mijn konijn en stinkt zeer fel?

Ik heb buiten een konijntje zitten en ik heb er al eens eerder kleine muisjes en een rat gezien (lang geleden). De laatste tijd merk ik op dat haar drinken en haar eten abnormaal snel leeg zijn (hele drinkbus op 2 dagen en 1 hondenbak eten op 1 dag + al het hooi op). Bovendien hangt er ook een heel stinkende geur bij het hok. Deze geur kan niet van haar uitwerpselen zijn want deze maak ik regelmatig schoon en ze doet deze ook niet in haar kooi maar buiten. De stank komt echt van de plek waar eten en drinken staat. Ik heb echter nergens rare uitwerpselen gevonden (bv van een rat) maar de stank moet toch ergens vandaan komen? Kan iemand mij verder helpen? Ik maak me zorgen om de veiligheid en het welbevinden van mijn konijntje (heeft ze zelf wel genoeg eten? Valt dit dier haar aan?)

5 jaar geleden
1.7K
paulus811
5 jaar geleden
Het konijn zit in een hok neem ik aan, hoe komt er dan een rat in?
Amadea
5 jaar geleden
Het zou een wasbeer kunnen zijn, met name als jij in de provincie Gelderland woont.
SaraV
5 jaar geleden
@paulus811 dat is idd een goede vraag. We hebben onder de grond draad gespannen zodat het konijn niet weg kan door te graven,... . Langs het hok is een grote haag, ik veronderstel dat ze via daar naar binnen komen.

Antwoorden (1)

Vermoedelijk een bunzing. Ik zou het konijn eruit halen en tijdelijk even in een normaal hok (liefst op poten) zetten. De bunzing moet dan een nieuwe plek vinden voor zijn voedsel.