Ik ga een nieuw groot aquarium kopen en ik had wat vissen op mijn lijstje maar kunnen ze samen?

Ik wil 5 regenboogzalmen
5 malawicichlides
2 haaivinbarbelen
3 Labidochromis Caeruleus Yellow
1 roodstaart labeo
1 Hypostomus Plectomus
en 3 diamant gourami
zou dit samen kunnen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.1K
Z512099
5 jaar geleden
Je hebt het, hoop ik, over een groot aquarium van minstens 2 meter anders zullen de Haaivinbarbelen een vroege en pijnlijke dood sterven (ze vergroeien dan), en 2 is veel te weinig, ze leven in groepen, het zijn scholenvissen!
Alsook de Regenboogzalmen, 5 is echt te weinig voor een scholenvis.
De Malawichicliden zijn territoriumvormend en vooral tijdens de broedperiode zeer agressief tegenover de andere aquariumbewoners, zij kunnen beter in een speciaal-aquarium en passen dus niet met de andere soorten die je opnoemt.

Antwoorden (1)

Malawicichlides kun je beter niet met wat anders doen. Ze slopen trouwens ook al je planten en zwemmen vaak in aquaria met alleen steen en rots.
De rest weet ik niet, er bestaat een goed FB forum waar ze snel en uitstekend advies geven. Het heet Aquarium clubje