wat kun je het beste doen als je hond wondes heeft aan de neus en opgezwollen is?

mijn hond is een Duitse herder van 3 jaar een mannetje
hij was onder een autowiel gekomen met zijn snuit.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (2)

Het lijkt me verstand om naar de dierenarts te gaan en een foto te laten maken om te onderzoeken of er inwendige schade is aan de neus. De neus is voor een hond een van de belangrijkste zintuigen.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ zielig voor het dier. Moet misschien ook ontsmet worden.
Rieneke1
5 jaar geleden
Wat pijnstilling lijkt me ook geen overbodige luxe. Triest dat eigenaar dat zelf niet kan bedenken. En nee, geen mensenmedicatie geven!
Meteen naar de dierenarts, deze kan beoordelen wat er echt aan de hand is behalve wat wij zien: open wonden en opgezet.
Open wonden moeten altijd verzorgd worden en tenminste bekeken. Niet zelf rommelen, nee, naar de dierenarts toe.
Verdikking kan ook meer betekenen, moet bekeken worden, mogelijk foto maken.

Bel nu beter meteen, het is weekend, vraag of en wanneer je langs kunt komen. Neem je portemonnee mee, in het weekend en bij een andere dierenarts moet je meer en vaak meteen betalen. [Je eigen dierenarts bellen, krijg je een bandje met telefoonnummer vervangende weekend dierenarts].
Vergeet niet, Bieke218, dat een dier de pijn vaak niet toont, dus denk niet 'valt wel mee'...
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ inderdaad niet twijfelen, maar gaan. De hond kan niet vertellen wat hij of zij voelt.