ik heb een rat die bang is (waarschijnlijk) hoe maak ik hem minder bang?

ik heb mn` ratje via de post gekregen en wij hebben gewonnen en hij heeft mijn broer al gebeten mij ok en hij is niet hand tam, wat de fokker dus had moeten doen plzzzz help me ik heb zoooo veel medelijden met mijn ratje speedy!!!!

Weet jij het antwoord?

/2500

Heel voorzichtig zijn met dat beestje! Probeer hem eerst te laten wennen aan je hand door hem bijvoorbeeld snoepjes uit je hand te laten eten. Pak hem ook niet op als hij dat niet wilt, dat schaadt namelijk het vertrouwen! Met een beetje geduld komt het allemaal vanzelf.

Ten eerste: ratten zijn sociale dieren, dus NOOIT alleen houden...! Ten tweede: via de post? Dit is gewoon niet normaal... Advies: laat het diertje eerst een weekje met rust, alleen heel rustig voeren. Kijk even op Tammeratten.nl, daar lees je alles wat je over ratten moet weten. Laat ook even je ouders naar deze site kijken. Het dier mag NIET op zaagsel zitten! Ratten hebben hele slechte longen! Laat het dier dus eerst even wennen, ga hem niet oppakken en ook niet aaien. Na een weekje kun je proberen of het dier naar jou toe wil komen, en voer hem dan wat lekkers. Hij zal vanzelf aan je gaan wennen. Niets afdwingen! Succes!

Bronnen:
http://www.tammeratten.nl/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100