Hoe krijg ik gemakkelijk hondenharen uit mijn auto?

Ik heb een langharige en een kortharige hond. In mijn auto (2,5 zits) zitten ze samen op de achterbank (in de bak gaat niet, die is te klein). De kortharige hangt altijd met zijn snoet op mijn neksteun, waardoor deze niet meer zwart maar bruin is. Ik krijg het er met een stofzuiger en kleefroller niet uit. Heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Trek eens van die huishoud handschoenen aan.
Op de palm van die handschoenen zitten ribbels.
Hiermee veeg je heel gemakkelijk de haren van stof af.
Ligt even aan wat voor stof het is,anders moet je de handschoen even iets vochtig maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Neem breed plakband en plak het vast.Daarna eraf halen.de haren zitten dan aan het plakband.(ik heb ook een hond in de auto mee).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vochtige doek, gedrenkt in azijn. Werkt prima om hondenharen te verwijderen en neemt bovendien ook nog de hondengeur weg.
13 jaar geleden
Losse hondenharen kun je verwijderen door met een vochtige hand over de bekleding van je auto te gaan. Voor verwijderen van 'aangekoekt' haar,- en hondenhuidvet wat achterblijft op je neksteun bijvoorbeeld, kun je een (milieuvriendelijke)ontvetter gebruiken die veilig is voor de stof: resoluut van suprimo, verkrijgbaar bij o.a. de blokker, werkt hier erg goed tegen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop in een paardenspeciaalzaak een zgn roskam. Heel simpel maar werkt perfect.
Klik op de link. deze moet je hebben €1.95
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik altijd een brede rol schilderstape. Werkt perfect!
Ik pas dit ook toe bij kattenhaar op kleding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ruwe kant van een schuursponsje klein beetje vochtig maken, en hiermee over de behaarde bekleding wrijven in 1 richting. Werkt i.e.g. perfect bij katten haren.
Je kan eventueel beetje azijn tegen geur en huidvet op het sponsje doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
PET HAIR REMOVER werkt perfect!