Wat voor drinken kun je honden allemaal geven?

Om ze wat lekkers te geven? Vruchtensap? Kattenmelk? Wat kan je allemaal geven behalve water?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
26.8K

Antwoorden (7)

niets! in alle drankjes voor mensen zitten veel suikers of andere kunstmatig toegevoegde stoffen!
doot teveel suikers e.d. hebben honden een heel erg verhoogde kans op diabetes!

water is prima voor de hond, en je zult ook zien dat ze niets liever drinken dan water.

hier staan nog wat tips voor hond & drinken:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je KAN ze van alles geven (zelfs bier), maar is dat in belang van de hond? Je kan je hond het beste gewoon alleen maar water geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een speciaal soort hondenbier;

Dronken kan de hond er niet van worden, want het bevat geen alcohol. Alcohol is slecht afbreekbaar in het hondenlichaam en heeft bovendien de bekende negatieve bijwerkingen. En boeren gaat de lieveling er ook niet van, omdat er geen koolzuur in zit. Koolzuur kan namelijk bij honden maagpijn veroorzaken. Wel zit er rundvlees in het bier verwerkt, waardoor het een uitgesproken vleessmaak krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou stel je loopt met je hond in de woestijn en er is geen water voorhanden...... dan kun je je hond in geval van nood wel wat anders geven als zou ik heel erg oppassen met onnatuurlijke drankjes. Ik geef mijn hond wel eens een beetje melk dat vind ie wel lekker ;-)
Chocolademelk is gevaarlijk want honden kunnen doodgaan aan chocola!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals mijn voorgangers al schreven: alleen water is genoeg om aan je hond te geven. Geef zeker geen vruchtensap! Sporadisch mag je je hond best wat kattenmelk geven maar bedenk je wel voor wie je dat doet: om jezelf een goed gevoel te geven of omdat het goed is voor je hond?

De commercie bedenkt van alles om aan (huis)dieren te geven, hiermee wordt de suggestie gewekt dat het een soort mensen zijn. Gelukkig zijn dieren geen mensen! Trap dus niet in die fuik. Je hond is dolblij met water. Melk is niet goed voor je hond. En eigenlijk zouden mensen ook wat vaker gewoon water moeten drinken in plaats van alle drankjes en toestanden die de consumptie industrie voor ons heeft bedacht ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn hondje is gek op karnemelk,en hij mag van de dierenarts een klein bakje per dag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan ook een boulllionnetje trekken van een schenkel of wat vlees... Maar dan geen kruiden specerijen suiker boullionblokjes of zout toevoegen!!! Af laten koelen en als het pure vleesnat wat het is geven.