Wanneer gaat een kip weer leggen na een nestje?

Mijn kippen waren broeds en hebben een paar bevruchte geleende eieren uitgebroed ( met zijn 3en op 6 eieren, dikke pret :-) want wij hebben geen haan.
Nu zijn de kuikens bijna 3 weken oud en mijn kippen hebben nu ongeveer al een week of 5 geen eieren meer gelegd, weet iemand wanneer ze weer zouden kunnen gaan leggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Dat kan bij kippen heel erg verschillen, soms leggen ze een jaar niet en dan beginnen ze opeens uit het niets weer met eieren leggen. De leeftijd spreekt wel een rol, hoe ouder hoe minder. Het aantal uren licht op een dag kan ook de leg positief beïnvloeden, hoe meer licht des te meer kans op eieren.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!