Hoe zie je het verschil tussen siamese en tonkinese katten?

Ik vind ze er best wel hetzelfde uitzien, natuurlijk is dat ook omdat de tonkinese een kruising is tussen de burmees en siamees. Zijn er verschillen? zoja, graag een reactie op mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

Een Tokanees is een kruising tussen een Siamees en een Burmees. De ogen van een Siamees zijn stralend blauw, die van een Tokanees gaan meer de Burmese kant op en zijn vaker blauwgroen. Bij de Siamees zijn de point duidelijk afgetekend terwijl ze bij de Tokanees geleidelijk overgaan. Verder is de Siamees wat extremer gebouwd: langer en slanker.
Rieneke1
5 jaar geleden
SimonV
5 jaar geleden
Op internet kom ik alleen maar tegen dat het verschil vrijwel niet te zien is. Ikzelf merkte wel de verschillen die jij aangeeft op, maar ik dacht dat ik het wel niet goed zou zien…
Plus! Volgens statistieken van de kattenrassengids van Animal Planet zijn Siamezen minder onafhankelijk en hebben ze iets meer aandacht nodig dan Tonkanese katten. Tonkanese katten kunnen beter met kinderen en andere huisdieren overweg.