Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom trilt de staart van mijn kitten?

Ik heb een kitten (kater) 15 weken oud. Sproeie kan ie (gelukkig) nog niet. Maar waarom trilt zijn staart af en toe?

5 jaar geleden
15.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als een kat met zijn of haar staart rechtop loopt zijn ze vaak blij om u te zien. Als de staart ook nog lichtelijk begint te trillen zijn ze in veel gevallen heel erg enthousiast. Ze doen het vaak als ze weten dat er eten voor ze wordt gepakt en klaargemaakt.
(Lees meer...)
fremar
5 jaar geleden
Beste @popeye, dit is het grootste compliment dat een kat je kan geven! Hij vindt jou de liefste kat van de wereld!

"Als een kat langs u heen loopt, staat zijn staart niet alleen omhoog, maar is ook opzij naar u toe gebogen. Een manier om contact te bewaren. Dat doen katten overigens ook onderling. Als het staartje dan ook nog daarbij trilt, dan is dat het grootste compliment dat een kat u kan geven. Wat hem betreft bent u de liefste kat van de wereld."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
popeye
5 jaar geleden
Ziet een kat niet dat ik geen kat ben? Ik heb geen staart en loop recht op op 2 benen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding