Waarom loopt mijn puppy constant achter me aan? En gaat dit over? (14 wkn). Hij piept er verder niet bij.

Ik heb er verder geen last van, maar ik vraag me af waarom hij niet gewoon lekker blijft liggen als ik even opsta of naar het toilet moet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.7K

Antwoorden (5)

Gewoon nieuwsgierigheid of verlatingsangst, niets anders dan een dreumes die achter je aan komt. Over een poosje weet hij hoe alles gaat en zal hij wat luier worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een hond is een roedeldier en jij bent de baas van zijn roedel. Dit is de tijd waarin je hem de basisgedragsregels kunt (moet) bijbrengen opdat hij op latere leeftijd goed naar je zal luisteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist. +
Als jij wil dat ie in zijn mand blijft liggen,
dan moet je hem dat leren!
dat doet mijn hond ook hij is net 1 jaar en doet het nogsteeds , waarom weet ik niet precies maar je kunt hem ook leren dat hij blijft liggen .. dan ga je gewoon ff naar een andere kamer zeg je blijf doe je de deur ff dicht en dan 2 minuten later kom je er weer . dat doe je dan af en toe
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is nog een pup van pas 14 weken en is nog heel aanhankelijk,het verschild ook per pup,de één doet dit wel en de ander niet.

Je kunt spelenderwijs je pup leren door hem op zijn door jou aangewezen plaats te laten liggen,je gaat de kamer uit en komt direct weer terug,dit oefen je een aantal keer,de keer daarop loop je bijv. 10 stappen weg van de kamerdeur en komt hierna direct weer terug en zo voer je dit op.
Let er wel op dat je tegen je pup * blijf * zegt.
Ligt hij nog op de plaats als je terug komt,dan loop je naar hem toe en beloon hem telkens met iets lekkers.

Succes ermee en heel veel geduld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! Ik vind het niet erg hoor, alleen voor het beestje lijkt het me zo vermoeiend! ;-)
onze hond is 6 en die wandeld ook achter je aan. ik denk dat het gewoon nieuwsgierigheid is! :)