Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik doen tegen vies water in mijn aquarium?

Ik heb een aqauruim van 80 liter en er zitten
3 goudvissen in zijn al 4 jaar en verschillenden soorten sluierstaarten onderanderen 3 telescoop oog,4 blaasoog,1 leeuwekop,1 ryukin alle sluierstaaten zijn nog heel klein
Dierenwinkel zijn de deze vissen prima in deze bak kan. Er zit een voedings bodem in en planten met filter. Mijn probleem is nu dat het water erg vies is vooral veel klein doorzicht vuil en minder goed te zien maar ook witter alg op raam. Wat kan ik hier aan doen?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ja bak is veel te klein!
Z512099
5 jaar geleden
Je goudvissen woelen graag in de bodem, zo krijg je veel zweefvuil, met minder vis zal het water properder worden, ook een krachtiger filter helpt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Goudvissen en sluierstaarten zijn sterke vervuilers. Ondanks wat de dierenwinkel zegt, is je aquarium veel te klein voor al je vissen. Goudvissen en sluierstaarten hebben ongeveer 50 liter per vis nodig, dus reken maar uit.
Troebel water en algvorming kan meerdere oorzaken hebben. Het kan bijvoorbeeld ook te maken hebben met de verlichting. Als je bak op een zonnige plek staat, loop je meer kans op alg.
(Lees meer...)
bamibal
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding