Waarom plast mijn hond bij andere in huis?

Ik heb een reu van 1 jaar. Als ik met hem op visite ga bij mijn fam. dan plast hij daar ? Dat deed hij eerder nooit. Hij doet dat sinds een maand.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Dit noem je markeergedrag. Jouw hond laat een berichtje achter voor anderen met zijn plasje. Uiteraard is dat niet de bedoeling en zal je dat goed moeten managen. De hond eerst goed uitlaten en op visite blijft de hond aangelijnd en op een eigen plekje of bench. Dat je hond dit voorheen nog niet deed heeft waarschijnlijk te maken met zijn hormoonhuishouding, bij een jonge reu is deze 7x hoger als een volwassen reu.
jodyenboyke