Wat moet ik doen met met mijn golden retriever van 2 maanden hij poept en plast overal In huis?

We hebben geen tuin.Ik heb ergens in huis in een hoekje kranten gelegt zodat hij daar zijn wc op kan doen maar dat doet die niet hoe kan ik er voor zorgen dat hij zijn wc daar op doet

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat wordt moeilijk want als de hond het huis als zijn "nest"beschouwd, zal hij dat niet vies willen maken. Je zult overdag ongeveer 8x naar buiten moeten om de pup zijn behoefte te laten doen en wellicht 's nachts/'s ochtends vroeg ook nog een keer. Een pup is zo goed als zindelijk tussen de 4 en 8 maanden. Mits er geen straf of andere ellende heeft gevolgd op zijn ongelukjes. Lees de reacties hieronder eens aandacht door, en bedenk hoe lang het duurt voordat een baby zindelijk is, en dan hebben wij het nog niet over het stukje opvoeding waar je in moet investeren. Succes

Bij pups geldt: na het eten, na het spelen en na het slapen naar buiten. En daarnaast sowieso elke 4 uur naar buiten, in het begin kun je er ook 's nachts een keer uit moeten. Het duurt maanden voor een pup echt zindelijk is, dit heeft te maken met controle over de blaas, ook al weet de pup dat het buiten moet. Daarom leg je kranten bij de deur, zodat als de pup naar de deur gaat en het niet op kan houden het op de krant kan en anderzijds zodat de pup leert dat het richting de deur moet. Als je bij elk plasje buiten vrolijk beloond en bijv. plasje zegt, kan de hond het op commando leren. Net als zit of af, wat heel handig is later. Lees een boek over hondenopvoeding en ga op puppycursus. Daar kun je dit soort vragen ook stellen. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100