Wat moet ik doen met met mijn golden retriever van 2 maanden hij poept en plast overal In huis?

We hebben geen tuin.Ik heb ergens in huis in een hoekje kranten gelegt zodat hij daar zijn wc op kan doen maar dat doet die niet hoe kan ik er voor zorgen dat hij zijn wc daar op doet

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
5 jaar geleden
Hoezo kranten in huis zodat hij daar zijn behoefte op kan doen? Laat je je hond nooit uit?
Z512099
5 jaar geleden
Vooral niet, nooit straffen bij een ongelukje, is nog maar een puppy van 8 weken en hij beseft nog niet wat je van hem verlangt, hier wat info: http://www.dierenartsenherckenrode.be/vrij.cfm?Id=22
Ivana
5 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je te weinig kennis over honden verzameld voordat je aan een hond begon. Eis je van een baby van 6 maanden ook dat hij zonder luier kan?
Niet iedere pup is binnen de acht weken zindelijk. Er zijn er die daar een aantal weken langer over doen. Dat eist het een en ander van de eigenaar. Je zal de hond iedere keer dat hij wakker wordt of gegeten heeft naar buiten moeten laten op een plek waar poepen en plassen geoorloofd is. Plastic zakjes mee om de boel op te ruimen en een lekkertje om het hondje te belonen. (mag ook met de stem belonen). Dan zal je merken dat het dier op zeker moment zelf maar de deur loopt als hij aandrang heeft.
Het in huis leggen van kranten heeft een averechtse werking. Je geeft daarbij aan, dat 'binnen' de plaats is om alles te laten lopen. Dat is dus geen goede methode. Dus 's avonds voor het slapengaan en misschien zelfs 's morgens al om 6 uur naar buiten en de hond prijzen. Laat de hond niet wachten en wees de hele dag alert.
Ivana
5 jaar geleden
Vervolg: Koop een keer (gauw) een paar boeken over hondengedrag. Want als je van zindelijk maken geen verstand hebt, hoe wil je dan ooit de hond opvoeden tot een prima kameraad?? Er is meer voor nodig dan het beest in huis halen en maar zien wat er van komt. SUCCES.

Antwoorden (2)

Dat wordt moeilijk want als de hond het huis als zijn "nest"beschouwd, zal hij dat niet vies willen maken. Je zult overdag ongeveer 8x naar buiten moeten om de pup zijn behoefte te laten doen en wellicht 's nachts/'s ochtends vroeg ook nog een keer. Een pup is zo goed als zindelijk tussen de 4 en 8 maanden. Mits er geen straf of andere ellende heeft gevolgd op zijn ongelukjes. Lees de reacties hieronder eens aandacht door, en bedenk hoe lang het duurt voordat een baby zindelijk is, en dan hebben wij het nog niet over het stukje opvoeding waar je in moet investeren. Succes
jodyenboyke
5 jaar geleden
Bij pups geldt: na het eten, na het spelen en na het slapen naar buiten. En daarnaast sowieso elke 4 uur naar buiten, in het begin kun je er ook 's nachts een keer uit moeten. Het duurt maanden voor een pup echt zindelijk is, dit heeft te maken met controle over de blaas, ook al weet de pup dat het buiten moet. Daarom leg je kranten bij de deur, zodat als de pup naar de deur gaat en het niet op kan houden het op de krant kan en anderzijds zodat de pup leert dat het richting de deur moet. Als je bij elk plasje buiten vrolijk beloond en bijv. plasje zegt, kan de hond het op commando leren. Net als zit of af, wat heel handig is later. Lees een boek over hondenopvoeding en ga op puppycursus. Daar kun je dit soort vragen ook stellen. Succes!