Hebben honden ook een melkgebit?

Vraag van mijn zoon.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke vraag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe komen mensen op dat soort vragen :P
je moet er zeker wel lang over denken >.>
maar ik denk het wel :)

Het beste antwoord

Jazeker, jonge hondjes hebben eerst melktandjes, die als ze een maand of vijf zijn geleidelijk gewisseld worden net als bij de mens.
Daar hebben ze net als kinderen ook wel wat last van, daarom knauwen jonge honden zo graag op van alles en nog wat...(vooral lekkere taaie dingen , als schoenen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ja dat hebben ze en rond de 4-5 maanden gaan ze wisselen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat hebben ze
ze gaan zelfs wisselen ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, de eerste tandjes zijn enorm scherp. Na een paar maanden gaan ze wisselen en hebben daar net zoveel last van als mensenkinderen. Honden gaan alleen niet huilen of jammeren, maar proberen de tanden die in de weg zitten eruit te krijgen door veel op dingen (handen, voeten en andere zaken die daar niet voor bedoeld zijn ;-) ) te kauwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij een melkgebitje van een hond staan de tanden meer naar binnen, waardoor je dus moet uitkijken met botten of flostouw en speeltjes ed, dat je die niet te hard uit het bekkie trekt, dan zou je de tanden mee kunnen nemen...

in dit geval, leer de hond los te laten....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja en soms kun je ze vinden. Van mijn eerste hond heb ik nog een aantal tanden maar van mijn andere honden niet. Wel leuk om te bewaren vind ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
natuurlijk hebben honden een melkgebit.
van mijn hond vond ik een melktandje en hing het in een hangertje. echt leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om precies te zijn:

3i, 1c, 3p
3i, 1c, 3p = 28 elementen

Boven de streep is de helft van de bovenkaak en onder de streep de helft van de onderkaak. Waarbij de i staat voor snijtanden, de c voor hoektanden en de p voor kiezen.

Het blijvende gebit bestaat uit 42 elementen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, ze verliezen de tanden rond de 4-5 maanden en dan kom je ze overal tegen ;)