Moet de kat wennen als hij weer terug komt?

Onze kat is even bij een ander omdat we op vakantie zijn. Moet de kat erg wennen als hij weer terug komt?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat ligt aan de kat. Onze Kwibus ging ieder jaar voor minstens twee maanden naar mijn zus, een reis van 200km verderop. Bij binnenkomst rende hij naar binnen en sprong direct de bedstee in. Dat is een flinke sprong.
Thuis kon hij niet eens op een stoel springen, bleef dreinen tot wij hem erop zette zodat hij over de tafel heen kon kijken.
Hij wist à la minute waar zijn bak stond (niet dezelfde als thuis) en zijn etensbakjes (ook niet van huis meegenomen).
Vanaf de tweede keer al dat wij hem brachten met een tussenpose van acht maanden.
Gingen wij hem halen, dan was het alsof hij niet weggeweest was.
Onze Kwibus was echt geen intelligent dier, wel erg mooi en lief, maar ook een beetje dom. (een beetje een sul zei de dierenarts).
Ergo, dat is bij ieder dier verschillend en even wennen op het vakantieadres en later weer thuis, hoeft ook geen probleem te zijn. Je kunt hem voor je eigen gemoedsrust een dagje binnen houden, op het vakantieadres zeker binnen houden.

Antwoorden (1)

Nee. Ik ben ervan overtuigd dat ze niet hoeft te wennen. Wij zijn ons katje 8 weken kwijt geweest omdat ze op het logeeradres was weggelopen. Dankzij de chip is ze thuisgebracht. Er ging geen minuut overheen voordat ze haar bakje eten vond, haar lievelingsplaatsje op de ijskast, haar aaitjes kwam halen bij de baas en zich de knuffels van de hond liet welgevallen!!
Ze is alleen aanhankelijker dan ooit tevoren. :)
Ivana
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ Plus, Komt mij heel bekend voor ::)). Chippen is een absolute must.