Moeder muis eet jongen op, wat moet ik doen?

Sinds 3 dagen heb ik babymuisjes zitten in mijn groepje muizen, het waren er 7, 1 is dood geboren en 3 zijn half opgegeten door moeders... Wat kan ik nu het beste doen, de overige 3 appart zetten met een ervaren vrouwtje en zelf bijvoeren of hopen dat moedermuis de anderen niet ook opeet?
en de jongen gewoon bij moeder muis laten zitten

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (2)

Ik zou ze bij moeder muis laten, op hoop van zegen.
Is er de mogelijkheid dat ze teveel stress ervaart om voor de jongen te zorgen?
Hoe dan ook, de kleintjes hebben moedermelk nodig: ze zijn zo klein dat het geen doen is ze zelf groot te krijgen, al zou je de juiste melk hebben.
Mocht je het toch willen proberen, maak dan om te beginnen je borst maar nat: hier is een handleiding: http://www.melkvoordieren.nl/NL/gratis-handleidingen/huisdieren-zoogdier/muis
Toegevoegd op 25 juli 2018 04:15: tekst
Rieneke1
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik ga ze maar gewoon bij moeder muis laten.. er zijn er inmiddels nog maar 2 over.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Heeft u misschien nog tips om te voorkomen dat moeder muis de andere 2 ook op eet?
Rieneke1
5 jaar geleden
Zoals gezegd, zo min mogelijk stress....maar ik ben geen muizendeskundige. Op de site van het LICG wordt heel goed uitgelegd wat de beste verzorging is voor allerlei dieren: neem daar eens een kijkje.
Rieneke1
5 jaar geleden
https://www.licg.nl/konijnen-en-knaagdieren/muis/#voortplanting
Helaas is dit wat vaker voorkomt bij muizen en andere dieren,vaak is het zo dat de baby muisjes wat mankeren en zal moeder ze doden en opeten, surrogaat moeder muis zal niet werken, deze maal de natuur haar gang laten gaan en ze met rust laten/