Hamster verstoten uit nest, wat moet ik doen?

Vandaag hebben wij onverwacht een hamsternestje gekregen. De baby's zijn nu een halve dag oud. Eén hamster ligt buiten het nestje. Gaat dit nog goed komen? Kunnen we helpen of moeten we de natuur haar gang laten gaan? Ook hebben we spullen zoals een draaimolen in de kooi laten liggen. Hieronder heeft de hamster haar nestje gemaakt. Kan dit tot gevaar voor de baby's leiden?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ik heb 3 roborovski hamsters en eentje is verstoten en heeft ook nog verwondingen ik heb haar apart genomen en ze is weer genezen als de hamster verwondingen krijgt neem hem/haar apart in een ander hok

Antwoorden (1)

Ik zou het jonkie direct terugleggen in het nestje.
Als-t ie er dan weer naast ligt, is dat opzettelijk gedaan door de moeder.
Neem dan maar aan dat er wat aan mankeert, en laat de natuur zijn loop hebben.
Zelf heb ik wel eens kuikentjes uit de broedmachine waar wat aan mankeert.
Die leg ik dan in een doosje in de diepvries.
Dat is een genadige en snelle dood.
Over dat speelgoed zou ik me geen zorgen maken.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb gelezen dat een hamster bij verstoringen in de stress kan raken en haar eigen baby's 'opruimt'. Gaat dit niet gebeuren als we de baby terugleggen? (We hebben de hamster nog niet lang en ze was ook nog net gewend aan ons.)