Is bij dieren één gedeelte van een tweeling 'minder'?

Bijvoorbeeld bij een dier dat het zwakker is of kleiner?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Tweeling of meerling is in dit geval niet echt de juiste benaming. De diersoorten die jij denk ik bedoeld (honden, katten, enz.) werpen gewoon meerdere baby's per keer. Je spreekt dan over nest-broertjes of zusjes.

Statistisch gezien is het wel zo dat hoe groter de worp (dus hoe meer kinderen er geboren worden in een nest) hoe groter de kans is dat er iets mis gaat met een (of meerdere (of alle) kinderen) van dit nest.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kan maar dat hoeft niet.

Pas geleden nog stierf één van de drie kittens in een nest. De moeder kreeg ongeveer een jaar daarvoor vier kittens tegelijk die allemaal bleven leven en ongeveer even sterk waren.