kan ik mijn vissen alleen laten op vakantie?

Ik heb 5 goudvissen hier thuis van kleiner dan 4 cm allemaal ik heb ze al ong. 5 maanden. het is een aquarium van 60x30x30 ik heb een pompje en ik voer ze iedere dag. kan ik ze alleen laten voor 8 dagen want dan ga ik op vakantie in die tijd.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.3K
Ritsuka
6 jaar geleden
Ze moeten toch eten hebben in die tijd
ronron1212
6 jaar geleden
Voeder automaat kopen
Z512099
6 jaar geleden
Je kan je kleine goudvissen gerust alleen laten gedurende 8 dagen en zelfs nog langer, doe er vlak voor je weggaat nog een flinke bos waterpest bij, goudvissen zijn planteneters.
PoppeSchuitema
6 jaar geleden
Wat denk je zelf? zou jij 8 dagen zonder eten kunnen/willen? Nou die vissen dus ook niet

Antwoorden (3)

Dit kun je gerust doen.
In de dierenwinkel kun je ook voer in een balletje kopen.
Je legt dit balletje in het water, en langzaam lost het balletje op.
Hierdoor komt het voer vrij. Volgens mij is het in iedere dierenwinkel wel te koop.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
5 goudvissen in een 60cm bak...
Dat zou ik nog niet eens 2 dagen alleen willen houden...

Goudcvissen worden ten eersfe 20cm groot en groter, passen zich niet aan de bak aan, als je ze in een fe kleine bak houd, dan vergroeien ze en gaan ze dood. Ze hebben een geheugen van enkele maanden en hebben een bak nodig van minimaal 1 meter en 50L per vis.
Een goudvis is een enorme vervuiler, je hebt dus een heel sterk filter nodig. Ik zou nu elke dag 50% van het water verversen, om alle afvalstoffen kwijt te raken. Goudvissen kunnen 30 jaar worden, hierin worden ze nier zo oud...
Zoek eens op internet op hoe je een goudvis moet verzorgen.

Als je de goudvis goed verzorgt, groot genoege bak en hij os goed doorvoed, kan hij wel een weekje zonder voer.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Er bestaan voederautomaten die je zo af kan stellen dat ze elke dag voer krijgen