Waneer zie je het best dat een kat zwanger is?

Ze zou nu 6 weken zwanger zijn maar ik zie wel nog niet veel aan haar tempels ze is wel dikker en ook haar buik sta wat harder

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik wil niet naar de dierenarts gaan om dat ze veel stress heeft dat ze naar de dierenarts ga. Ik zie wel dat ze dikker is ze is erg lief tegen ons ze zoek ons op en tegen de kater is ze boos ze blaast er naar. Ik heb ge telt van de laatste dekking en ze zou nu 6 weken moeten zijn maar haar tepels zijn niet veel groter ik zie wel dat ze rose rood achteg zijnde haartjes zijn ook nog niet weg rond haar tepels

Antwoorden (1)

Vanaf de derde week kun je zelf controleren of je poes drachtig is. Bij een zwangerschap worden rond deze tijd de tepels roder en het kan ook dat de tepels zwellen.Rondom de tepels zullen de haren gaan wijken.

Het is echter per poes verschillend wanneer deze uiterlijk zichtbare symptomen optreden, bij de ene poes zie je dit aan het einde van de 2e week al gebeuren, bij de andere poes pas in de vierde week.

Wil je heel zeker weten of je poes zwanger is, dan kun je beter een afspraak met je eigen dierenarts maken.

Bij de zwangere kat zal na 35 dagen de buik ook dikker gaan worden. Rond de 7e week zijn de kittens goed voelbaar en kun je ze bij het aaien over de buik van de poes vaak voelen bewegen.
fremar