Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom likt mijn hond aan zijn poten?

Mijn hond likt al enkele dagen aan zijn pootje, het doet geen pijn, ik mag er aan komen, ik zie ook niks.. geen roodheid ofzo. Wat kan dat zijn?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.9K
Z512099
6 jaar geleden
Hoogstwaarschijnlijk stress, verveling, frustratie, het likken is een uitlaatklep, mogelijk zal hij dit blijven doen omdat dit gedrag zelfbelonend is, gevolg: verkleuring, op den duur roodheid enzv...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dat mijn hond ook aleen dat is op een begenmoment gaan bloeden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Naar de dierenarts, deze kan beter beoordelen of hondje ziek is of een schimmel o.i.d. heeft. Misschien vlooien, doet niet altijd pijn kan wel mateloos irriteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een oorzaak kan verveling zijn, een gebrek aan entertainment maar ook stress. Hierdoor beginnen ze te likken aan hun poten of andere lichaamsdelen.

Nog een veel voorkomende oorzaak van likken is een allergie. Om er achter te komen of je hond last heeft van een allergie, moet je een dierenarts raadplegen.
(Lees meer...)
fremar
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding