Wat betekent het als een hond zo ligt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Kimath
12 jaar geleden
zo in het gras is waarschijnlijk afkoeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat vind je er dan zo vreemd of speciaal aan? Met respect, maar sommige vragen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zeg niet of het vreemd/speciaal is ik vraag alleen wat het betekent als een hond zo ligt?

Het beste antwoord

Dat hij lekker ligt te relaxen.
Zolang hij nog ademt en verder normaal doet is er niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Dat hij gewoon lekker ligt te rusten/slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niks meer en niks minder dan dat hij gewoon lekker ligt.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nergens om zorgen over te maken. Zo slaapt ons ook 9 van 10 keer.
Wij liggen toch ook niet altijd in de zelfde houding... Ik teminste niet :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij ligt met een zo groot mogelijkoppervlak op de beschaduwde grond. Hij ligt een beetje af te koelen.
12 jaar geleden
in de nabijheid van andere honden betekent dit onderdanig zijn. zo laat hij zien dat die andere hond boven hem staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een hond languit in het gras gaat liggen zoekt hij vaak verkoeling tijdens een warme dag.
Honden transpireren niet zoals mensen, want de hond heeft maar weinig zweetklieren. Warmte raakt hij slechts kwijt via de tong (hijgen) en via de voetkussentjes. Een hond kan daardoor erg slecht tegen hoge temperaturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn hond slaapt vaak zo, vaak is hij dan in een diepe slaap en gaat hij o.a. dromen (met van die piepende/blaffende geluidjes) Niks om je zorgen over te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
slapen doet ie in ieder geval niet.

op mijn komt ie zelfs niet ontspannen over.
hij was niet moe van het spelen in ieder geval (hij hijgt niet)

weet niet of de hond wat aan het rommelen was in het gras voor of na de foto? of met zijn voorpoten ff aan het schrapen was net anders gaan liggen of wou net anders gaan liggen.

aan zijn oor kan je zien dat ie niet ligt te snoezelen (hij kijkt niet maar hij hoort jou of iets anders in de omgeving en is dus attent. de mondhoeken lijken ook niet ontspannen maar je foto is wat te klein om het echt goed te kunnen zien.

misschien was het warm en kon ie ff zijn draai niet vinden.

wat het voor deze hond betekent weet ik niet, dan moet je het gedrag ervoor en erna kunnen zien want het is een moment opname (dus een onderdeel 'van')
maar ik zou het raar vinden als ie exact in deze houding zou gaan slapen, daarvoor klopt zijn spierspanning/houding niet. (nek net iets te hoog, voorpoten net wat te gespannen, rechter achterbeen ligt er net te scheef onder)

(ik zou bijna vragen of er niets met zijn achterhand is als een hond écht stil ligt op deze manier en even zo blijft liggen)

Kortom, je hond vond het op dit moment prettiger om precies zo te gaan liggen. ontspannen is ie niet, maar van een foto alleen kan je nooit zeggen juist op deze manier. :)