Waar kan ik een woestijnvosje (fennec vos) kopen ?

Het vosje ziet er super schattig uit<3 ik ben nu vooral nieuwsgierig waar je zo'n vosje kan kopen en hoe je hem zou moeten verzorgen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
11.2K
Erna55
6 jaar geleden
Kijk hier: https://www.startpagina.nl/v/huisdieren/vraag/596699/fennec-vos-kopen-houden-belgie
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. In de tussentijd is de lijst van nl aangepast:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/dierenwelzijn/vraag-en-antwoord/welke-dieren-mag-ik-houden-als-huisdier
Hier staat de woestijnvos bij de dieren die als huisdier mogen worden gehouden per 1/7/2017
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een woestijnvos hoort thuis in de woestijn, denk ik zo. Dat veel mag van de overheid betekend nog niet dat dat altijd zo'n goed idee is. Veel mensen kopen onder het mom van dat ze een dier stoer of schattig vinden en dat ze toch echt grote dierenvrienden zijn, wilde dieren als huisdier, maar er komt wel echt specialisme kijken bij het verzorgen daarvan! De Terror Oehoe is daar een goed voorbeeld van: leken kopen een uil, maken hem tam, hij ontsnapt, en omdat hij zo gewend is aan mensen, maar wel degelijk een wild dier is en blijft gaat hij dus buurten terroriseren. Vraag je niet alleen af wat jij zelf leuk en plezierig vind, maar ook wat het beste is voor dieren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Ik heb daar zeker over nagedacht. Dit realiseer ik mij nu ook. Ik heb meer info opgezocht.

Antwoorden (1)

Dit mag niet in Nederland, helaas :( Was eerst mijn lievelingsdier haha
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Volgens de Positieflijst zoogdieren 2017 van de Rijksoverheid is dit wel toegestaan.
Link: https://www.rijksoverheid.nl/documenten/publicaties/2017/01/30/positieflijst-‘aangewezen-diersoorten’
Echter zijn er wel strenge maatregelen aan verbonden. Ikzelf ben ook geïnteresseerd in de optie om een Fennek als huisdier te hebben, echter is de informatie erover zeer schaars. Ik ga zelf een dierentuin proberen te benaderen.