De grootste fout bij vissen houden is het voeren.
Veel te veel voer.
geef ze dagelijsk een klein beetje en dat moet in 1 a 2 minuten op zijn. Zo niet dan gaat dat in het water zitten en geeft vervuiling.
ververs wekelijks 1/3 e water
Laat het water op kamertemperatuur.
Zorg voor voldoende planten en een goede bodem.
Eventuel een pompje om lucht te egven of een filterpompje. Verschoon het filter ook regelmatig.

En niet te veel vis. Een vis plast minimaal zijn eigen lichaams gewicht per dag uit. Dus veel vis is veel vuil water.

Geef ongeveer 8 a 10 uur per dag licht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

schone bak, het juiste voer moet voldoende zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op deze site staat veel informatie:
http://www.dierennieuws.nl/forum/smf/index.php?topic=5995.0
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grind in een kom doen 1 plantje erin wat vlokvoer in het kommetje gooien en klaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op deze site is alles te lezen over de verzorging van guppies.

http://www.reclarium.nl/index.php/verzorging
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorgen dat er geen schildpad in de buurt komt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paar keer per dag een klein beetje eten geven.
eigenlijk ook wel een verwarming omdat het een tropisch visje is (ookal doen ze het op kamertemp ook wel goed)
en zo nu en dan wat rode muggelarven geven kan ook geen kwaad en idd wat plantjes erbij.
oh ja en het beste is meer vrouwtjes nemen dan mannetjes