is de dwergpapegaai goed voor mij?

ik wil graag een vogel houden meer nu heb ik wat advies nodig

Toegevoegd na 3 minuten:
ik heb nog nooit een vogel gehad en ik heb dus geen ervaring. ik wil er 1 hebben en dus is de vogel alleen. ik wil hem in mijn slaapkamer en ik kan hem daar vrij laten vliegen. ik ben wel elke dag naar school van 8:30 tot 16:00 en ben dan soms 15:30 thuis en soms 16:30

Toegevoegd na 27 minuten:
kan ik dan een dwergpapengaai hebben en zo niet welke soort vogel is dan het beste

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1K
Ritsuka
6 jaar geleden
Je weet dat ze 10-15 jaar leven? https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dwergpapegaaien

Antwoorden (2)

Papegaaien zijn zeer sociale dieren en erg intelligent.Je moet ze ook bezig houden anders gaan ze hun eigen veren uittrekken door verveling.Als jij de hele dag weg bent is een papegaai dus geen goede keuze.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee, inderdaad geen goed idee. Maar ook andere vogels, parkieten en kanaries en de rest, allemaal willen ze een beetje aandacht, anders verkommeren ze.

Als je een mooie zangkanarie bij je ouders in de huiskamer mag houden is het veel beter. Die kan je ook nog mee naar je kamer nemen als je thuis komt en hem dan een beetje vrijheid geven.
Ivana