Een kat uit de buurt jaagt op mijn katten. Op hun territorium.. de mijne zijn zeker 1/3 kleiner.. hoe zorg ik ervoor dat die vreemde kat weg blijft?

Mijn kleinste raakt erg in paniek.. en begint te schreeuwen als een baby als ze die vreemde kat alleen al ziet. Ik wil het dier geen pijn oid, het vertoond ook alleen natuurlijk gedrag. Maar ik wil mijn katten wel beschermen..

Iemand ervaring? Ideeën ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1K
jc54
6 jaar geleden
Ga eens in gesprek met de eigenaar van die kat.....

Antwoorden (1)

Twee mogelijkheden denk ik:
De vreemde kat proberen te verjagen. Emmer water en/of consequent de tuin uit jagen. Wel op een redelijke/diervriendelijke manier..
Of
Eigen tuin afzetten zodat jouw katten de tuin niet uit kunnen en dus veilig zijn maar nog beter: geen enkel vreemd dier kan er nog in!

Toegevoegd na 10 minuten:
Een kattenren is wellicht minder bewerkelijk dan de hele tuin aanpakken. Een kattenren is zelf te maken of kant-en-klaar te koop.
https://www.licg.nl/katten/een-hek-om-de-tuin-of-een-kattenren/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De tuin afzetten is helaas geen optie waar ik woon.
Ik heb ondertussen wat water klaar gezet maar ben huiverig om het te gebruiken. Mijn eigen kat is er een keer flink verkouden van geworden nadat een van de buren dat had gedaan..
Maar wel bedankt voor je antwoord, het bevestigd wel mijn vermoedens.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een kattenren wellicht wel? Is ook mogelijk op je balkon indien van toepassing of in combinatie met een schuur/garage en een kattenluik.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Neem in plaats van een emmer of bak water een plantenspuit met water. Daar houdt de indringer ook niet van maar wordt niet meteen drijfnat.
Rieneke1
6 jaar geleden
Wat betreft tuin afzetten: er zijn heel veel verschillende systemen, en waar een wil is.... Neem ipv een emmer water een waterpistool. Kan zijn dat deze kat overdag wordt buitengesloten en dan wil je 'm niet doorweken. Plus jodokus52
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, is ook zo, de plantenspuit maar die reikt niet ver genoeg, beter een waterpistool.
Het in de winter doorweken van een kat met een emmer water is zeker niet erg 'diervriendelijk'. Zoals ik al zei: op een redelijke/diervriendelijke manier. De schrik is vaak al het halve effect.
Bedankt voor de aanvulling.