Hoeveel kan een 2jarige rotweiler uit het asiel ongeveer gaan kosten?

Wij denken al heel lang na om een hond te kopen, en hebben an het weekend de knoop doorgehakt.. we willen een hond uit het asiel kopen, we hebben ons oog laten vallen op een 2 jarige rotweiler , nu vragen wij ons heel erg af of iemand weet hoeveel dat ongeveer kan gaan kosten omdat het beestej uit het asiel komt? En wij wonen in een appartement en moeten 3 trappen op waarvan 2 korte, kan dit kwaad voor een rotweiler van 2 jaar? alleen in de ochtend en middag moet de rotweiler zelf de trap op en af, in de avond is mijn vriend thuis en die kan hem dan eventueel de trap af tillen.. wie kan mij antwoord geven op deze 2 vragen?

Weet jij het antwoord?

/2500

het zal wat verschillen per asiel, maar hier betaal je 125 euro voor een volwassen hond. als je zoveel trappen moet nemen, ga dan voor een kleinere hond, die je zo nodig makkelijk kan tillen. als de hond straks eens iets mankeert en de trap niet kan nemen, heb je een groot probleem. verder is een kleinere hond veel geschikter om op een appartement te houden.

Het verschilt per asiel heel erg. De meeste asiels hebben de prijzen gewoon op hun website staan. Maar persoonlijk zou ik kijken naar een andere hond, een middenslagje bijvoorbeeld. Rottweilers hebben gewoon veel ruimte en het liefst en tuin nodig. Die maak je niet blij op een appartement. Ga gewoon meerdere asiels langs, de meesten hanteren ook een intake en proefperiode om zo de meest geschikte hond te vinden voor jullie.

Het is inderdaad per asiel verschillend,gewoon even bellen en je weet het. Wat betreft de trappen,zelf heb ik altijd grote honden gehad en ik woon twee hoog,dit is dan ook geen enkel probleem tenzij je ervoor zorgt dat de hond zich voldoende buiten uit kan leven en dan niet 3 X dgs een kwartiertje,maar echt s'ochtends en s'middags zeker 1 1/2 uur en s'avonds een kortere ronde. Laat hem lekker uitrazen,maar voordat je dit doet moet hij wel goed onder appèl staan dus dit betekend een gehoorzaamheidscursus volgen als de hond dit nog niet gehad heeft.

Ik zou daar nog eens goed over nadenken. Trap lopen voor een grote hond is uiteindelijk slecht voor de heupen. Dit soort type honden zijn behoorlijk zwaar en dat gewicht leunt bij het trap moeten lopen op hun heupen. Is er geen lift aanwezig? Mi kun je beter een wat kleinere hond nemen, die hebben veel minder belasting mee te dragen. Bovendien, als je realistisch bent, zo'n hond moet lekker de tuin in kunnen.

Dat tillen wordt echt te zwaar. En het is en blijft veel kwaad doen voor een hond om elke dag trap op en af te lopen, zeker bij HD kwetsbare honden

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100