Is het normaal dat een kat herhaaldelijk haar eetlust verliest na een operatie?

Mijn kat is 10 dagen geleden geopereerd, er zat een flinke haarbal die er niet via de normale weg uit kwam bij haar. Ze heeft twee keer Prednison en eetlustopwekkers gekregen, knapte daarna flink op maar verliest nu weer haar eetlust. Zou haar eetlust nu niet vanzelf moeten blijven? Ze is 13 jaar oud.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Rieneke1
6 jaar geleden
Is het een korthaar? Borstel haar zo min mogelijk zodat ze niet in een kunstmatige rui blijft. Geef verder maltpasta zodat de haren er via de achterkant uit kunnen komen.

Antwoorden (1)

Als een kat, al dan niet na een chirurgische ingreep, de eetlust verliest is het niet verstandig dat als normaal te beschouwen. Neem contact op met de dierenarts en overleg over wat te doen.
Rieneke1