Hoe krijg ik de mand van mijn kat weer een beetje haarvrij?

De mand is van riet, dat gaat nog, maar erin ligt zo'n wit, harig inlegmandje. Dat kan echt niet weg want hij is er dol op maar die haren.........

Ik heb het al geprobeerd met de stofzuiger kop (maar dan zuig ik die hele mand op) en met de hele kop waar je ook de vloer mee doet, maar die zuigt zich ook zo vast. En als ik de zuigkracht verminder zuigt hij helemaal geen haren meer op.

wie o wie heeft hier een werkende oplossing voor?

amigo
13 jaar geleden
6.7K

Het beste antwoord

met een vochtige doek krijg je de haren er zo af is de mand gelijk weer schoon ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Trekker waarmee je de ramen doet er overheen. De haren blijven door statische elektriciteit aan de trekker plakken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of met een rubberen handschoen, werkt ook goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een haarroller. Daar blijven de haren dan aan vastkleven.

Als je de kussen eruit kunt halen, kun je het natuurlijk ook altijd wassen in de wasmachine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik bevochtig m'n vingers; dan kan ik makkelijk alle haren bij elkaar wrijven tot een grote pluis die je makkelijk weg kan gooien of opzuigen.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"+" zo doe ik het ook
met plakband..
de plakband om de hand wikkelen met de plakkant na buiten..dan met je hand met plakband in t mandje..in no time zijn de haren weg die blijven plakken aan de plakband
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de droger gooien op lage temperatuur. Ideaal!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de wasdroger op de 'koudstand'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een wc rolletje beplakken met dubbelzijdige tape, die er overheen halen en de haren blijven kleven aan de tape, ze verkopen ze ook bij de hennes en mauritz.
Ideaal!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er altijd zo`n velours borstel voor die op fluweel zo geweldig werkt omdat ik blond ben en een zwart fluwelen jasje en avondjurk heb. Als de kat dan als ik op het punt stond weg te gaan juist dan tegen me op klom, zat ik onder de witte haren. Ik was met die borstel in een paar keer strijken over de stof weer helemaal schoon. Je moet ermee in de richting van de pijl die erop staat strijken
want de andere kant op haal je juist de haren van de borrstel. Je kan de borstel daarom ook draaien op de steel. Ze werken perfect en Blokker had hem altijd.
Plekken waar onze kater vaak ligt maak ik meestal schoon met de stomer of zo`n rubberen huishoudhandschoen die
ik even nat maak. Gaat prima!
amc
13 jaar geleden
u kun dit doen met een hondenborsteltje die met die metalen kromme pennen dat gaat uitstekend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Herkenning! Stofzuiger (met opening in mondstuk wat open zodat de kracht minder wordt) of het inlegmandje losmaken van de rieten mand en wassen (hand) en uitkloppen, drogen. Dan moet je kat één dag het lievelingsplekje missen.
Volgende keer, bij aanschaf mandje, letten op mogelijkheid tot wassen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaat 'n hondenborstel van het merk "kessl " . Dat werkt goed , maar minstens net zo goed is 'n borstel met HELE stijve sprieten . Dat werkt bij my op de trap met stoffen treden perfect .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een ROSKAM. wordt voor paarden gebruikt. Werkt super.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Herkenbaar probleem. Ik gebruik altijd zo'n dun chirurgenhandschoentje", even vochtig maken, en dan over de stof halen. Werkt perfect!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een Maine Coon en weet wat haren met je bank, kleding enz enz kan doen. Voor het reinigen van de mand gebruik ik als eerste de stofzuiger met kleine zuigmond. Deze is voorzien van een rode strip die de haren voor het grootste gedeelte zal verwijderen. Dan neem ik Ducttape ( een duurder soort plakband ) met steviger plakkracht en wikkel die binnenstebuiten op mijn hand. Hierdoor krijg je een soort plakroller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wrijven met een bijna droge zeem, succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het inderdaad los kan, even in de wasmachine wassen, 30 graden wolprogramma en dan in de droger.
Of op de lage temperatuur stand of gewoon koude lucht.
Ideaal!!! Doe ik met al mijn kleding. Zelfs als ik het aan de lijn buiten laat drogen, gooi ik alles nog even in de droger ivm katteharen. Wel even regelmatig de pluizenzeef schoonmaken.
Als het kussen niet los kan, met een VOCHTIGE doek zoveel mogelijk haren weghalen en dan lekker buiten bij zoveel mogelijk wind en zon lekker laten drogen.