Kan ik mijn hamsters bij elkaar in doen?

Ik heb 2 hamsters, een Syrische hamster (goudhamster) vrouwtje en ik heb een Russische hamster (dwerghamster) mannetje. Hun zijn beide erg tam maar ik heb ze nog nooit bij elkaar gezet omdat ik bang ben dat ze ruzie krijgen of erger nog, elkaar doodden. Heeft iemand hier ervaring mee en een eerlijk antwoord.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ook al zou het wel kunnen zonder ruzie is er kans op jonkies. Een mannetje en vrouwtje samen kunnen kinderen maken. Er is al een overschot aan knaagdieren dus beter zet je ze niet bij elkaar.
Tenzij het mannetje is gecastreerd, dan komen er geen jonkies natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik wou wel graag dat ze jonkies krijgt maar zijn hele andere soorten... bedankt voor je reactie!
Ritsuka
6 jaar geleden
De meeste hamsters zijn solitair
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zet een scheidingswandje in de kooi die net hoog genoeg is om elkaar te besnuffelen, maar waar ze niet overheen kunnen springen, en kijk het een tijdje aan?!?
Rieneke1
6 jaar geleden
Nee, nee en nog eens nee, niet doen! Kijk eens op de site van het LICG als je info zoekt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Doe aar geen jonkies krijgen. Er gaan al veel diertjes dood omdat ze geen baasje hebben. Of zitten zielig in een opvang. Er zij er alveel en veel en veel te veel! Niet zo egoistisch doen. Omdat jij jonkies wil moeten ze maar lijden.

Antwoorden (3)

Beide hamstersoorten die je noemt zijn solitaire dieren. Dus tenzij je op een bloedbad zit te wachten, zou ik ze niet bij elkaar zetten.
Rieneke1
6 jaar geleden
Het kan mischien als je kooi groot genoeg is dat als ze geen zin hebben in mekaar ze niet te dicht bij elkaar zijn of als er ruzie is want iedereen heeft wel eens ruzie.dat er een weg kan lopen ! Maar het kan ook zijn dat dat niet werkt ! Hoe groot de kooi ook is. Ik zou beginnen met ze eerst eens rustig een half uurtje bij elkaar te doen! en kijk hoe dat gaat blijf er wel bij ! En als dat goed gaat steeds een half uurtje langer .
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zou het echt niet doen. Mals je morhen wakker wordt verwacht ik geen 2 levende hamsters meer. Hamsters leven van nature alleen.
Niet doen, ze gaan elkaar afmaken. Hamsters leven in de natuur alleen en in een vrij groot territorium. In een hokje 2 samen zetten is wachten op een vechtpartij