Gewicht kitten 19 weken.?

Hallo ik had een vraagje ik heb twee kittens van 19 weken ik maak mij zo snel zorgen dat ze te dik zijn de ene weegt 2170 gram en de andere 2070 gram. Is dit tr waar voor hun leeftijd of? Ze zijn erg actief en spelen erg veel.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.5K
Rieneke1
6 jaar geleden
Ga je nu iedere maand vragen of ze goed op gewicht zijn? Maak je niet al te druk, en gebruik je ogen en je handen. Je ziet en voelt snel genoeg of je kat te dik is of niet. Hou ze in de gaten, maar wees niet overbezorgd.

Antwoorden (1)

100 gram per week aankomen geldt voor de eerste weken, maar op 19 weken mag een kitten ongeveer 2,0 à 3 kilo wegen. Ze zijn dus helemaal niet zwaar. Kijk maar in de diagram. (bron)
Laat ze lekker eten, niet te weinig niet te streng. Ze zijn erg actief en spelen veel dus verbranden ook goed.

Fijn, veel plezier!

Toegevoegd na 6 minuten:
Mijn antwoord geldt voor katers, een poesje moet iets minder wegen, gemiddeld.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoeveel ongeveer voor poesjes dan?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zoals ik al aangaf, dat staat in het diagram in de bron. Laat ze lekker spelen en maak je geen zorgen. Zolang ze goed eten en spelen gaat het goed.