mijn egel slaapt meer en eet minder is hij ziek?

mijn egel pinball (1 jaar) eet veel minder, slaapt buiten zijn huisje en eet en poept opeens veel minder. hij was altijd heel erg actief en at heel erg veel. we weten niet wat we moeten doen

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Egels houden in het wild om deze tijd een winterslaap.
Dus ik denk dat jou egel hier ook aan toe is.
Rieneke1
6 jaar geleden
@Vics we hebben het hier niet over wilde europese egels.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Egels zijn geen huisdieren.
Rieneke1
6 jaar geleden
@BongoMartin wel eens van witbuikegels gehoord?

Het beste antwoord

Tussen juni en september zou je egel in winterrust kunnen gaan, want in hun land van herkomst zijn ze dit gewoon. Het is nu echter november, en ik zou zelf het zekere voor het onzekere nemen, en rap naar de dierenarts gaan.
Hopelijk heb je je al eerder verdiept in een geschikte dierenarts om in geval van nood naar toe te gaan. Ik zou zeker Morgenochtend even bellen om advies te vragen.
Rieneke1
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik ga een sterkere warmtelamp in de bak zetten, bedankt!
Rieneke1
6 jaar geleden
@peterbranger is dat op advies van de dierenarts? Weet je zeker dat er geen medische oorzaak is voor het gedrag? En kijk je uit dat de egel de warmte wel kan ontvluchten als hij dat wil?

Andere antwoorden (1)

Een egel is een beestje, dat ook een winterslaap houdt. Wellicht is dat in gevangenschap niet heel sterk te zien, maar hij/zij zal best wel op het late seizoen reageren. Goed voorbereid (veel eten voor vetreserve en dan wat "afbouwen" en minder energie gebruiken.
https://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren/24334-de-winterslaap-van-de-egel.html