Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe red ik mijn betta?

25 liter aquarium. Filter en verwarming (26 graden) plus 3 gezonde guppen. Hij eet al 2 dagen niet en wordt langzaam witttog. Beweegt niet meer alleen om lucht te happen. Beetje opgezwollen. Heb gisteren 7 druppels esha 2000 toegevoeg en vandaag 4 druppels. Wat kan ik doen? Er was geen verandering! Help!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K
Z512099
6 jaar geleden
Wat je nog kan doen: de temperatuur opvoeren naar minstens 28 ° C, 26 is wat aan de lage kant.
Aangezien de Betta een labyrinth-vis is verlicht je zijn lijden door de waterstand te doen zakken, hierdoor moet hij zich minder inspannen om te gaan ademen.
Ook zorgen dat er niet teveel turbulentie is in het water.
Dat hij al 2 dagen niet meer eet en zijn kleuren verliest zijn echt slechte tekens, misschien de Esha-kuur nog wat voortzetten.
Zijn opgezwollenheid doet me denken aan buitwaterzucht, op de onderste foto meen ik wat afstaande schubben te zien, wat daar een symptoom van is.
Heb je hem al een jaar of twee?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

StAn de schubben uit? Is hij dik?
(Op de foto lijkt dit wel zo)


Zo ja, dan is het buikwaterzucht, en kun je er niks meer aan doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding