mag een hond zomaar mee op vakantie in EU (met vliegtuig) zonder in quarantaine te moeten?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (2)

Quarantaine is niet meer nodig, maar dat wil niet zeggen dat je hond 'zomaar' mee kan. Je hond moet zijn ingeënt, o.a. tegen rabiës. Sommige landen eisen een bloedtest. De eisen verschillen per land en zijn dus niet voor de hele EU gelijk. Elk jaar kan er weer ergens het e.e.a. veranderen qua regelgeving, dus controleer altijd ruim voor vertrek waar je rekening mee moet houden.

Los van de invoereisen per land (ook voor een korte vakantie gelden de invoereisen) heb je ook te maken met de eisen van de luchtvaartmaatschappij.
6 jaar geleden
Ik neem mijn hond jaren altijd mee, maar zij moet in het ruim van het vliegtuig gezien haar formaat. Als de hond erg klein is kan die mee in de cabine onder de stoel,bel of/ lees daar over op de site van de vliegmaatschappij. Zij kunnen je precies vertellen hoe alles gaat. Gaat de hond het ruim dan hebben ze licht en is verwarmd. Je hebt dan wel een goedgekeurde bench nodig. Ook moet wel een honden paspoort hebben deze is te verkrijgen bij de dierenarts. De hond moet wel voor de benodigde inentingen gehad hebben maar hoeft niet in quarantaine dit geldt alleen voor Groot Britanië daar daar weet de dierenarts alles over. Het lijkt allemaal moeilijk maar dit is het totaal niet. Veel plezier samen