Hoe kan je een hond in je tuin houden zonder de hond vast te moeten leggen of alles te moeten barricaderen?

Mijn hond springt op sommige momenten over het tuinhek en staat dan midden op de weg te blaffen. Het hek is ongeveer een meter hoog. Ik wil em ook niet vast leggen maar wat zou ik dan nog kunnen doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
21.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat je zou kunnen doen is de hond gaan opvoeden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wilde ik net zeggen.
mijn buurvrouw had alleen maar een touwtje gespannen, toen ze er net woonde (nieuwbouw). Maar de hond wist dat hij niet voorbij het touwtje mocht.

Het beste antwoord

Electric Fence (electrisch hek)
Dit is een stroomdraadje vlak boven de grond. De hond heeft een e-collar om.
Als hij te dicht bij de draad komt, dan krijgt hij een schokje.
Hij leert dan echt heel snel, dat er een onzichtbaar hek is.
Je kunt vaak instellen, hoeveel cm de hond nog van het hek af mag / kan komen.
Succes ermee!

Toegevoegd na 1 dag:
IVM de " horror-verhalen" hierover:
De 1e keer krijgt de hond zeker een schok.
Je kan de hoogte ervan instellen (probeer zelf maar uit, op je eigen lijf)
Hij weet dan, dat er een schok kan komen.

Maar voor die schok krijgt de hond eerst een geluid te horen, meestal toenemend, hoe dichter hij bij het draadje komt.

De hond leert vanzelf, te reageren op dat geluid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ik zou mijn hond niet in de tuin houden.
maar je vraag is wat je kan doen, nou dat is simpel, je hebt een hek van 2 meter nodig.
als je in een huurhuis woont, mag je maar tot 1,80meter hoog een hek maken.
afhankelijk van de grootte van je hond/soort kan hij dan wel of niet los in de tuin.
en anders toch naar binnen!

Toegevoegd na 2 minuten:
als het de bedoeling is dat je hond in de tuin "woont", heb je ook een goed, waterdicht, hok nodig.
afgezien daarvan, vergeet je niet twee grote bakken met schoon water en een mand op een droge plek (in het hok dus)? :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.80 bij een.huurhuis?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat is je vraag ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee Jodokus, die 1,80 geldt voor alle huizen en is iets wat je gemeente vaststelt. Dat heeft niets met huurhuizen in het algemeen te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar verder heeft Jodokus wel gelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
meen je dat nou, pelle, mij is verteld dat dit uitsluitend voor huurhuizen gold..., het is dus gemeentelijk, vreemd hoor, weer wat geleerd!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier is het gewoon een vaststaand iets, je mag in je voortuin tot x hoog en in je achtertuin tot 1,80 maar als de buren nergens over klagen is er natuurlijk geen probleem. Het heeft echt weinig met huurhuizen te maken, sterker nog ik ken koophuizen waar je verplicht werd een aangeplant hegje op 1 meter hoog te houden rond je achtertuin (dat werd een rechtszaak die gewonnen werd door de eigenaars). Ook ken ik huurhuizen waarbij de architect vond dat het afbreuk deed aan zijn ontwerp als er hoge schuttingen in de achtertuinen werden geplaatst... nu 12 jaar later heeft iedereen een (juist).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat herken ik wel: de woningstichting hier wil een "groene/ vriendelijke/ duurzame (?)" uitstraling en verplicht nu sinds kort iedere nieuwe huurder een contract te tekenen waarin staat dat je geen hek mag neerzetten, van de verhuurder krijgt je dus een (uiteraard groen) heg (je) van 50cm (?) maximaal :)
de nieuwe huurder waar wij dit van mogen meemaken, lol, heeft dezelfde dag nog een (inderdaad) neergezet... ! en wat ik nog grappiger vind, is dat het er nog staat. van voor de zomer, wat is een contract waard, als niemand zich er aan houdt? ja, ik weet het: lachwekkend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik erger me wel aan voortuinen met een heg of schutting van 1.80 hoog, zodat je totaal geen zicht hebt op die straat van rechts, en pas op het allerlaatste moment ziet of er iemand aan komt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@pokemon dat heeft ook een voordeel: hierdoor rem je af omdat je niets ziet! en voorkom je a) een aanrijding en b) een bekeuring! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb het nu over straten waar je pas in kan kijken als je er al helemaal midden voor rijdt.
Wij hebben er hierachter eentje, die nader ik met 20 km per uur, en dan nog schrik je als er iets van rechts komt, omdat je hem totaal niet aan hebt zien komen.
en zo hebben we ook een fietspad dat voorrang heeft op de weg die het oversteekt, en je ziet de fietsers niet aankomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat klinkt niet goed! gevaarlijk zelfs... een oplossing zou zo'n heel grote bolle spiegel kunnen zijn, stel het eens voor bij de gemeente.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit moet je aangeven bij de gemeente, een schutting van 1,80 in je voortuin mag bijna nergens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
toen de heg geplaatst werd, was hij vast nog niet zo hoog.
En iedere keer als ik er langs moet, denk ik: toch eens de gemeente vragen voor zo'n spiegel. en dan ben ik thuis, en dan denk ik er niet meer aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je wacht op een bbbbbotsing! leg een pen en een blokje
in de auto, schrijf het op en bel de gemeente, dat werkt
bij mij ! :)
Waarschijnlijk is je hond net als onze hond nog jong, onze hond is nu 1,5 jaar en begint nu eindelijk te luisteren.. Ze kan nog niet alleen in de tuin, maar wel als we er bij zijn.
Maar goed, je vraag.
Waarschijnlijk bent u niet streng genoeg, en dan heb ik het niet over in de tuin, maar over het algemeen, als u dit aanpast komt u een heel eind, en anders kunt u altijd nog op honden cursus, daar leer je een hoop!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De hond goed onder controle hebben, en dan een tijdje (het liefst verborgen) in de tuin blijven, zodat hij denkt dat je er niet bent. Als de hond maar denkt aan, of kijkt naar het hek: FOEI! en terugroepen. Verder het beest lekker zijn gang laten gaan zolang hij maar niet in de buurt van het hek komen.

Als hij al een aantal keren over het hek gegaan is zal het flink wat tijd en energie kosten om het hem weer af te leren.

Iets dat heel goed werkt, maar niet iedereen leuk vindt, is een schokband: zodra de hond in de buurt van het hek komt krijgt hij een schok. Niet leuk, maar hij heeft het binnen een dag door, en krijgt daarna nooit meer een schok. Na een paar maanden is de band niet meer nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Schokbanden zijn mishandeling. Tegenwoordig heb je trilblafbanden. Deze trillen dus en geven hetzelfde resultaat
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Schokbanden zijn geen mishandeling als je er goed mee om weet te gaan en daarom heb je een deskundige nodig die weet hoe je met zo'n band om hoort te gaan. In sommige gevallen kan het zelfs het leven van de hond redden tot het moment er is dat de band niet meer nodig is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mishandeling is een groot woord. De hond vindt zo'n schok niet leuk, dat is zeker. En op het moment dat een baas het ding slecht gebruikt is het mishandeling. (maar dat is een riem of een schoen ook als deze verkeerd gebruikt wordt) Als je de band gebruikt om de hond op je erf te houden is het een prima middel. De hond heeft het echt binnen een week door!
Dan zou ik maar heel snel gaan trainen want alles dat werkt met elektrische schokken is per 1 januari verboden aangezien het dan onder dierenmishandeling valt... Lees eerst de horrorverhalen maar eens voordat je zoiets uberhaupt overweegt..

Toegevoegd na 2 uur:
Deze wet is ter inzage te zien op de website van de overheid. De streefdatum voor de inwerkingtreding is zoals ik al zei 1 januari. (hopelijk wordt deze datum ook gehaald). Niet alleen stroombanden maar ook de dieronterende prikbanden worden dan verboden. Zichtbaar schrikdraad blijft toegestaan.

Als je van een dier houdt, dien je deze geen stroomstoten toe. Er is altijd een andere manier, als je er maar de moeite en tijd voor wil nemen.

De band met mijn hond is gebaseerd op vertrouwen en wederzijds respect, niet op angst en correcties. Bovendien zijn betere oplossingen te bedenken zoals reeds genoemd; schutting verhogen, lange lijn, training dat het binnen leuker is dan buiten, een combinatie hiervan en ook meer creatieve oplossingen zoals de tuin uitdiepen, net spannen etc.

De onderste is een link naar waarom je het niet zou moeten gebruiken (mocht je nog twijfelen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij Agradi.nl kunt u van Petsafe een onzichtbare omheining bestellen,een elektronische omheining,eenvoudig en doeltreffend en veilig.