Hoe werkt het brein van een konijn met trucjes leren?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Reddie
6 jaar geleden
Dat werkt exact hetzelfde als een mensenbrein, en als dat van alle andere dieren.

Antwoorden (1)

Door middel van beloning. Trucjes leer je meestal aan door goed gedrag te belonen, bijv. door het konijn iets lekkers te geven. Na verloop van tijd associeert het konijn de gewenste handeling met het krijgen van iets lekkers.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Rieneke1
6 jaar geleden
Ja, dat is hoe je een konijn trucjes leert. Maar hoe werkt het in het brein? Hoe zit het met dat beloningssysteem? Dat is naar mijn idee de vraag.
Rieneke1
6 jaar geleden
http://www.scienceguide.nl/201006/beter-leren-door-dopamine.aspx