?Mijn kat loopt alleen maar rondjes en ik denk date blind is ze heeft ook en scheef kopje ze is inmiddels 14 jaar maar inweeg niet wat ik moet doen

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
23.2K
ronron1212
6 jaar geleden
Dierenarts kan je meer vertellen,
Ritsuka
6 jaar geleden
Dierenarts
Rieneke1
6 jaar geleden
Hoe gaat het nu met je katje?

Antwoorden (4)

Zij heeft een hersenbeschadiging opgelopen, zo te horen.
Neem haar maar mee naar je slaapkamer als je naar bed gaat, leg je matras op de grond en leg haar maar bij je op een paar handdoeken of een oude plaid/deken. Neem de kattenbak ook mee en een waterbak en een paar brokjes / snoepjes al zal ze daar waarschijnlijk totaal geen interesse voor hebben.

Je moet haar niet alleen laten hoor, dat kan nu niet!

Morgenochtend de dierenarts bellen en vertellen wat je nu en vannacht ziet aan je katje. Schrijf alles maar op.
Rondjes lopen, lijkt blind, scheef kopje en alles verder wat je ziet of hoort (miauwen) wat niet gewoon is. Dat kan je dan vertellen, kan je ook niks vergeten.

Het moet natuurlijk bevestigd worden door de dierenarts en deze zal haar eerst onderzoeken. Je moet morgen echt naar de dierenarts gaan hoor, Niels!
Maar eerst bellen, dan krijg je een bandje en te horen wie er weekenddienst heeft.

Sterkte Niels!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Rieneke1
6 jaar geleden
Je gaat met zo'n katje de nacht toch niet in? Dit is een overduidelijk spoedgeval. Sorry, maar van mij een min.Voor sommige meds ben je de volgende dag waarschijnlijk al te laat.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik begrijp helemaal wat je bedoelt! ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn poes en omdat ik er zo snel bij was heb ik kunnen voorkomen dat ze blind werd. ze moet vd rest van haar leven wel op medicijnen en om de 3 mnd op controle voor haar hoge bloeddruk maar dst geeft niet want daardoor heeft ze een prima leven!
tja soms begrijp ik het ook niet waarom mensen zolang wachten om met hun huisdier naar de DA te gaan.. soms kijk ik naar bijv. Dr. Pol en zie ik vaak dat baasjes gewoon 4 weken wachten met een ernstig verwonding van hun beestje.. mss zijn zich daar niet van bewust.. ik weet het ook niet..
bel meteen een dienstdoende dierenarts, dit klinkt niet goed!
vooral gezien zijn leeftijd.
niet wachten tot na het weekend!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Waarschijnlijk heeft ze een hersenbloeding of infarct gehad. Bij dit soort heftige verschijnselen is het zaak meteen je dierenarts te bellen, want alleen die kan bepalen of het spoed is of tot morgenochtend kan wachten. Sommige medicatie heeft alleen zin om te geven als het binnen enkele uren wordt toegediend. Als je eigen dierenarts geen spoeddienst heeft, dan krijg je een bandje te horen met info wie dan wel te bellen.
Ik hoop van harte dat je kat de nacht is doorgekomen, en dat je inmiddels bij de dierenarts zit.

Verder gelden katten ouder dan 8 jaar als senioren, en is het in z'n algemeenheid verstandig minstens jaarlijks een seniorencheck te doen, waarbij ook de bloeddruk wordt opgemeten.
Rieneke1
6 jaar geleden
direct naar de dierenarts!! k denk dat ze een hoge bloeddruk heeft, dat hoort bij het ouder worden en blind worden is één van de symptonen. mijn poes heeft dat ook gehad en die is 17 jaar. ik was er op tijd bij en heb ik kunnen voorkomen dat ze blind werd. ze moet nu wel de rest van haar leven medicijnen slikken 's ochtends en 's avonds en om de 3 maanden op controle om haar bloeddruk te laten meten. maar ze doet het hartstikke goed!!

hoe is het nu met je katje?