Als ik een poesje vind op straat en ik breng deze naar de dierenarts moet ik dan iets betalen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
Hoe weet de dierenarts dat je de waarheid zegt en waarom moet hij of zij het dan gratis doen?
Erna55
6 jaar geleden
Wanneer het niet je eigen poesje is dan kun je de dierenambulance bellen,
Rieneke1
6 jaar geleden
Als je het over een gewond/ ziek katje hebt is het wellicht handig dat even te vermelden? Dat is nu niet op te maken uit je vraag.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja het gaat over een heel klein poesje die ik tegenkwam op straat. Er kwam bloed uit neusje, had etter in de oogjes en had een knobbel op schouder
Rieneke1
6 jaar geleden
Dat klinkt wel heel sneu, hoe is dat afgelopen? Afhankelijk van hoe levendig het katje verder was, gaat dat voor mij toch wel de kant op van een acuut noodgeval.Tenzij er een dierenarts in de straat is zou ik daar toch de dierenambulance voor bellen. Zo nodig maken die daar een spoedrit van.

Antwoorden (3)

Alleen als hij iets mankeert. Normale mensen brengen een poesje naar een asiel of Facebook.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je kan met een gevonden katje langs de dierenarts, en deze zal hoogstwaarschijnlijk niets rekenen om te controleren of het dier gechipt is. Zo kan je eventueel de kat meteen weer bij de eigenaar terugbezorgen.
Verder kan je even controleren op amivedi of de kat als vermist is opgegeven.
Kan je geen eigenaar achterhalen dan breng je het dier het best naar een asiel, eventueel via de dierenambulance.

Toegevoegd na 3 uur:
Mocht je het over en gewond of ziek katje hebben, dan regel je dat het best via de dierenambulance of vraag advies aan het asiel of je eigen dierenarts. Als er geen eigenaar bekend is, dan is het namelijk de bedoeling dat de kat naar de asieldierenarts gaat. Uiteraard ren je bij een acute noodsituatie soms bij de eerste de beste dierenarts binnen, en die zal meestal geen kosten rekenen om het dier te stabiliseren, maar buiten noodgevallen regel je hulp in overleg.
Rieneke1
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Waarom 2x een min onder het antwoord van Rieneke1?
Als het een correcte dierenarts is, zal hij niets rekenen. Het is een ander verhaal als je het katje wilt houden, maar dan loop je altijd de kans dat de eigenaar komt. Als je hem niet wilt houden, is het beter de dierenambulance te bellen.
De kat is waarschijnlijk gechipt. Daarmee kunnen ze zien wie de eigenaar is. Als ze instemmen met de behandeling word dat op hun kosten gezet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Rieneke1
6 jaar geleden
Nou, waarschijnlijk.....hopelijk komt meer in de richting helaas. En dan moet de registratie ook nog eens kloppen. Maar verder correct.
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Bijna niemand laat zijn katten chippen. Snap niet waarom niet. Mijn 2 binnenkatten zijn beiden gechipt. Staan met foto in petbase en adres en telefoonnummer is up-to-date. Ik laat ook elk jaar de chip controleren als ik voor controle bij de DA ben.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
mijn 2 binnenkatten zijn ook gechipt